rss

Mi az SMR?

A sajtóközlemény a pr-szakma egyik legfontosabb, napi szinten használt eszköze. Felépítése nem sokat változott az elmúlt évek, évtizedek során, holott kialakítása még főként a nyomtatott médiumok sajátosságainak felel meg. A média világa azonban az elmúlt tíz évben gyökeresen átalakult: az online médiumok elterjedésével a korábbi, kizárólag szövegközpontú megközelítés mellett egyre nagyobb szerepet kapnak a képek, fotók és videók. A közösségi média térnyerése nyomán ezzel együtt alapkövetelménnyé váltak a mindenki számára elérhető, könnyen megosztható és saját felületre beágyazható tartalmak, így ma már csak az egyéni igények szerint felhasználható, gyorsan testre szabható, informatív sajtóanyagok alkalmasak az újságírók munkájának hatékony támogatására.

A Flow Public Relations ezért – mint trendteremtő kommunikációs ügynökség a piacon – Magyarországon és a régióban elsőként  indította el saját SMR-szolgáltatását, a Hírlabort, mely hosszú távon is alkalmas a média és a tartalomfogyasztók változó igényeinek kielégítésére.

Az SMR, azaz social media release olyan közleményt jelent, amely közösségi funkciókkal, kiegészítő tartalmakkal van ellátva: a hagyományos sajtóközlemény mellett a legfontosabb megállapításokat tartalmazó összefoglaló további idézetek, beágyazható képek, fotók és videók, kapcsolódó linkek gazdagítják, ami nagyban segíti az újságírók, riporterek és a téma iránt érdeklődő bloggerek munkáját.

Az SMR segítségével a média munkatársai időt és energiát takaríthatnak meg: egy pillanat alatt felmérhető, miről szól az adott közlemény, és a legtöbb lényeges információ egyszerűen megtalálható. Az SMR funkciói lehetővé teszik továbbá az anyagra mutató link mentését a saját könyvjelzők közé, annak megosztását a legfontosabb közösségi felületeken, illetve a kapcsolatfelvételt a témával kapcsolatos kérdések feltevése érdekében.

Az SMR felépítése:

  • Cím és lead
  • A legfontosabb információk néhány pontban összefoglalva
  • Az adott témát egyéb szempontból megvilágító, kiegészítő idézetek
  • Kapcsolódó tartalmak
  • A témával kapcsolatos hírekre, illetve kiegészítő információkra mutató linkek
  • Korábbi hírek
  • A közlemény kibocsátójának korábbi közleményeire mutató linkek
  • Videók

Az online médiumok számára egyre fontosabbak a cikkeikbe beágyazható, és ezáltal a téma feldolgozását tovább gazdagító rövid (2-3 perces) felvételek. A videók a nyomtatott és az elektronikus médiumok munkatársai számára is hasznosak, hiszen a nyilatkozók röviden, saját szavaikkal foglalják össze a legfontosabb tudnivalókat.

  • Fotók

Az egyes cikkekhez mellékelhetők illusztrációként, az őket gyűjtő site-ról, a Flickr-ről ráadásul nagy felbontásban is letölthetők. Ez leginkább a nyomtatott sajtó számára elsődleges szempont.

Ha esetleg további kérdései lennének, vegye fel velünk a kapcsolatot, illetve nézze meg az SMR-t bemutató videónkat is.

e-mail: smr kukac flowpr.hu

Skype: madalinarita

Visszajelzéseit is örömmel vesszük.

www.hirlabor.hu

A Hírlabor a Flow Public Relations, Magyarország egyik vezető pr-ügynökségének SMR-gyűjtő site-ja. Itt találhatók azok a közlemények, melyeket az ügynökség megbízói már nem hagyományos sajtóközleményként, hanem közösségi funkciókkal gazdagított információgyűjteményként küldenek ki a sajtó munkatársai számára, megkönnyítve ezzel munkájukat. További információkat a Flow Public Relations honlapján talál, az SMR felépítéséről pedig itt olvashat. Ön is...

Folytatás »

Elérhetőségeink

  • twitter
  • facebook
  • linkedin
  • youtube
  • flickr

Fotók » Flickr