rss
Friss kutatás szerint a magyarok szívesen vágnak bele otthonuk felújításába vagy bővítésébe

Friss kutatás szerint a magyarok szívesen vágnak bele otthonuk felújításába vagy bővítésébe

A VELUX Magyarország Kft. megbízásából készült átfogó kutatás  a padlástérrel és tetőtérrel rendelkező magyar háztartások felújításokkal és beépítésekkel kapcsolatos terveit vizsgálta. Az eredmények szerint a magyarokat a család gyarapodása vagy az otthon élhetőbbé tétele befolyásolja a leginkább a lakótér bővítésével vagy felújításával kapcsolatos döntéseikben. A munkálatokba jellemzően saját tőkéből vágnának bele, banki hitelt pedig csak valamivel több, mint negyedük venne fel. A szakemberek iránti bizalom erős, de a szükséges anyagok kiválasztásakor az árkedvezmény mellett a személyes tapasztalat is az elsődleges szempontok közé tartozik.

Kulcsinformációk

  • A VELUX Magyarország Kft. megbízásából készült felmérésből kiderült, hogy míg a tetőtér-beépítés tervezésénél a legfőbb motiváció a család gyarapodása, illetve a gyerekek életkora, addig a felújításon gondolkodóknál a lakókörnyezet elhasználódása a fő befolyásoló tényező. A generációk együttélése nemcsak a fiatalabb, hanem az idősebb korosztállyal való térmegosztásban is megjelent, igaz jóval kisebb arányban
  • Bár a beruházók nagy százaléka nem rendelkezik elegendő tőkével az átalakításhoz, 63%-uk mégis inkább önerőből fedezné a tetőtér-beépítés költségeit, banki hitelt pedig csak 29%-uk venne igénybe. Állami támogatási formákat a megkérdezettek közel ötöde venne igénybe.
  • A megkérdezettek – mind a tetőtér-beépítők, mind a felújítók esetében – az építéssel kapcsolatos döntésekben leginkább szakértők véleményére hallgatnak, illetve megbízható személyként tekintenek a generál kivitelezőre (65%). A felmérésben résztvevők fele ugyanakkor erősen támaszkodik a barátok és rokonok véleményére.
  • A tervezési folyamatokban a felújítók számára is nagyon fontos szempont, hogy az üzletekben élőben megnézhessék a termékeket (79%), illetve a döntésüket jelentősen befolyásolják az aktuális termékakciók is (77%), de beszerzéskor 82%-uk tartja fontosnak a szakemberek ajánlását is.
  • A kihasználatlan helyiség beépítésével kapcsolatos döntés átlagosan 11 hónap alatt, a felújításról szóló elhatározás 7 hónap alatt érik meg. A beépítési munkálatokra csaknem 8 hónappal számolnak a beépítők, ezzel szemben a felújításnál mindössze 3 hónapra becsülik a felújítás befejezését.

Eredeti közlemény

Friss kutatás szerint a magyarok szívesen vágnak bele otthonuk felújításába vagy bővítésébe

Fotók

Háttérinformációk

A VELUX Cégcsoportról

A VELUX Cégcsoport küldetése immár majdnem 75 éve, hogy jobb lakókörnyezetet teremtsen a tetőn keresztül érkező napfénnyel és friss levegővel. Termékprogramja tetőtéri ablakok és lapostetős házakra készült megoldások széles skáláját fedi le. A vállalat számos árnyékolót és távvezérlő elemeket is gyárt. A VELUX Cégcsoport a világ mintegy 40 országában képviselteti magát értékesítési vállalattal, 11 országban pedig termék-gyártás is folyik. Megközelítően 10.000 alkalmazottat foglalkoztat, és a VKR Holding A/S tulajdonát képezi. A VKR Holding A/S korlátolt felelősségű társaság, amely alapítványok és az alapító család 100%-os tulajdonában van. További részletek: www.velux.com


www.hirlabor.hu

A Hírlabor a Flow Public Relations, Magyarország egyik vezető pr-ügynökségének SMR-gyűjtő site-ja. Itt találhatók azok a közlemények, melyeket az ügynökség megbízói már nem hagyományos sajtóközleményként, hanem közösségi funkciókkal gazdagított információgyűjteményként küldenek ki a sajtó munkatársai számára, megkönnyítve ezzel munkájukat. További információkat a Flow Public Relations honlapján talál, az SMR felépítéséről pedig itt olvashat. Ön is...

Folytatás »

Elérhetőségeink

  • twitter
  • facebook
  • linkedin
  • youtube
  • flickr

Fotók » Flickr