rss
Kétéves az e-útdíj: 30%-kal többen használnak fedélzeti egységet az útdíj bevallásához

Kétéves az e-útdíj: 30%-kal többen használnak fedélzeti egységet az útdíj bevallásához

Tovább nőtt az elmúlt évben az útdíj bevallására szolgáló fedélzeti egységek elterjedtsége: a regisztrált felhasználók száma közel harmadával bővült az egyik legnagyobb bevallási közreműködő, a WebEye Magyarország adatai szerint. A látványos emelkedéshez hozzájárult, hogy a külföldi fuvarozók közül is egyre többen választják a fedélzeti egység használatát a viszonylati jegy megvásárlása helyett.

Kulcsinformációk

  • A 3,5 tonnánál nagyobb össztömegű járművekre vonatkozó elektronikus útdíjfizetési kötelezettség 2013. július 1-jén került bevezetésre.
  • Jelenleg a regisztrált járművek közel 90%-a bevallási közreműködőn keresztül oldja meg az útdíj bevallását, és csak nagyjából 10% választja a viszonylati jegy megvásárlását, utóbbiak jellemzően külföldről érkező, alkalmi úthasználók.
  • A fedélzeti egységek iránti kereslet az elmúlt évben tovább nőtt: a felhasználók száma mintegy 30%-kal nőtt tavaly óta a WebEye Magyarország adatai szerint, s ezzel közel azonos arányban, 27%-kal emelkedett a virtuális jegytépések száma.
  • A külföldi fuvarozók közül is mind többen veszik igénybe a bevallási közreműködők szolgáltatásait, a WebEye ügyfelei körében arányuk meghaladja a 40%-ot.
  • A fuvarozók mind nagyobb számban veszik igénybe az olyan fixen beépített egységeket, melyek segítségével egyéb, korszerű telematikai szolgáltatásokat is elérhetnek. Ezek közé tartozik a szállítmány nyomon követése, a raktér hőmérsékletének monitorozása, a járművezetők vezetési és pihenési idejére vonatkozó adatok távoli ellenőrzésére és letöltésére szolgáló eTachograph, illetve a járművek nem megfelelő használatát felderítő vezetési stíluselemző megoldás.
  • Jelentősen csökkent az elmúlt évben a rendszer használatával kapcsolatos problémák és panaszok száma, havi szinten átlagosan már csak öt ilyen jellegű értesítés érkezik a szolgáltatóhoz. Az általános megkeresések túlnyomó többsége – havonta nagyságrendileg 1000 hívás és kétszer ennyi e-mail –főként a rendszer működésének megerősítésére, regisztrációs kérdésekre, illetve adatmódosításra irányul.

Eredeti sajtóközlemény

Kétéves az e-útdíj: 30%-kal többen használnak fedélzeti egységet az útdíj bevallásához

Idézet

Deszpot Károly, a WebEye Magyarország ügyvezetője

„A fuvarozók tapasztalataink szerint ma már jóval magabiztosabban használják az útdíj bevallására szolgáló fedélzeti egységeket. Az elmúlt évben például a korábbi időszakhoz képest pontosabban végezték el a járművek tengelyszám-állítását, s így csökkenteni tudták az úthasználattal összefüggő kiadásaikat, illetve elkerülték a pontatlan adatszolgáltatással járó büntetéseket.”

Kép

Deszpot_Karoly
Deszpot Károly, a WebEye Magyarország ügyvezetője

Kapcsolódó tartalmak

A WebEye Magyarország honlapja

A Lambda-Com vállalatcsoport honlapja

Céginformáció

WebEye Magyarország Kft.

A WebEye Magyarország Kft. az Európa 14 országában jelen lévő 100 százalékban magyar tulajdonú Lambda-Com közlekedésinformatikai cégcsoport tagja. A Lambda-Com közlekedésinformatikai cégcsoport vezető szolgáltatása a telematikai-(Mobile Resource Management), szállítmányozási biztonságot támogató „WebEye megoldás”, amely GPS/GPRS technológia alkalmazásával a nap 24 órájában, valós időben teszi lehetővé a járművek mozgásának, útvonalának elemzését.


www.hirlabor.hu

A Hírlabor a Flow Public Relations, Magyarország egyik vezető pr-ügynökségének SMR-gyűjtő site-ja. Itt találhatók azok a közlemények, melyeket az ügynökség megbízói már nem hagyományos sajtóközleményként, hanem közösségi funkciókkal gazdagított információgyűjteményként küldenek ki a sajtó munkatársai számára, megkönnyítve ezzel munkájukat. További információkat a Flow Public Relations honlapján talál, az SMR felépítéséről pedig itt olvashat. Ön is...

Folytatás »

Elérhetőségeink

  • twitter
  • facebook
  • linkedin
  • youtube
  • flickr

Fotók » Flickr