rss
Eredményesen lezárult a VELUX Padlásból Tetőtér pályázat

Eredményesen lezárult a VELUX Padlásból Tetőtér pályázat

Három családot választott ki a zsűri mint 5 millió forint potenciális nyertesét a március elején meghirdetett és április végén lezárult Padlásból Tetőtér elnevezésű pályázaton, melyre összesen 194 regisztráció érkezett a VELUX Magyarország Kft-hez. A vállalat magyarországi településen, önálló, 1990 előtt épült családi házban, egy vagy több gyermekkel élő családok pályázatát várta. A kiírás célja az volt, hogy a tetőtéri ablakokat gyártó vállalat üzleti partneri viszonyban minta tetőtér-beépítést valósítson meg egy magyar család házában.

Kulcsinformációk

  • A pályázatok értékelése alapján a zsűri több tanáccsal látja el a tetőtér-beépítést tervező családokat. A legfontosabb, hogy biztos anyagi háttér nélkül, hitelre vagy állami támogatásra alapozva semmiképpen ne vágjanak bele egy ilyen beruházásba.
  • Bármilyen alapos pénzügyi kalkuláció is készül, mindig érdemes váratlanul felmerülő extra kiadásokkal számolni, különösképpen azoknál a házaknál, melyeket nem a jelenlegi tulajdonos építtetett.
  • Építész szakember bevonása és szakvélemények készíttetése már a beruházás legelején szükséges. Hazánkban a legtöbb régebbi építésű családi ház fa tetőszerkezettel épült, gyakran megfelelő fóliázás nélkül, vagy azbeszt tartalmú tetőfedéssel, ezért a tető teljes cseréjével is tervezni kell a tetőtér-beépítések többsége esetén.
  • A tetőtér-beépítés építési engedély köteles, így számolni kell az egyes önkormányzatoknál az engedélyeztetési eljárási folyamat idejével, mely hosszabb lehet az átlagosnál.
  • Az 5 millió forint nyertesének kiválasztási folyamatában a zsűri az építésszel és a kivitelezővel egy helyszínbejárás során szemrevételezi a három kiválasztott család otthonát, figyelembe véve minden olyan szempontot, amely egy minta tetőtér-beépítés megvalósítását sikerre vagy kudarcra ítélheti.
  • A vállalat célja, hogy összehasonlíthassák a beépítési folyamat időigényét, bonyolultságát, valamint költségigényét egy nagyobb ház vásárlásával vagy a meglévő alapterület bővítésével. Így választ kapnak továbbá arra a kérdésre is, hogy mennyivel nő a családi ház értéke, ha a padlástér is lakható.
  • A kivitelezés várhatóan 2015 őszén valósul meg, az eredményeket az elemzések után teszik közzé. A nyertes családról hamarosan döntés születik, melyről újabb hírben számol be a pályázat kiírója.

Eredeti közlemény

Eredményesen lezárult a VELUX Padlásból Tetőtér pályázat

Idézetek

Kárpáti Marianna, a VELUX Magyarország Kft. marketingvezetője, a pályázat felelőse szerint:

„Nagyon pozitívan értékeltünk a szerintünk nagyszámú érdeklődést. Sok telefonhívást kaptam a pályázóktól, akik üdvözölték a kezdeményezésünket, és örömmel fogtak bele a nem kis felkészülést igénylő pályázati anyagok összeállításába. A házról készített fotókon és elképzelt tetőtér alaprajzán kívül a kivitelezés időbeli tervezésére, és a felújítás költségvetésére vonatkozóan is konkrét terveket vártunk, így a pályázattól eltekintve is minden család felmérhette, hogy vágyai teljesüléséhez a valóságban milyen feltételeket kell megteremtenie.”

„Vállalatunk első ilyen jellegű pályázata valósul meg hazánkban, mely már eddig is sok tanulságot nyújtott számunkra. A nyertes család tetőterének tervezését és kivitelezését minden egyes fázisban nyomon követjük majd. Az eddigi statikus, építész, kivitelező szakemberek mellett energiatanúsító, értékbecslő és lakberendező bevonásával teljes képet kapunk a tetőtér kialakításának teljes folyamatáról. Fontos szempont volt számunkra az is, hogy követendő jó példát mutassunk a tetőtér-beépítés iránt érdeklődők számára.”

Fényképek

Háttérinformációk

A VELUX Magyarország Kft-ről

A VELUX az építőanyag-ipar egyik vezető világmárkája és vállalata, amely kínálatát közel 40 országban értékesíti. A cégcsoport 11 országban rendelkezik gyártóegységekkel, közöttük Magyarországon, Fertődön, amely a régió egyik legnagyobb munkaadója. A VELUX Magyarország Kft. 1986 óta van jelen a hazai piacon – a 300 legnagyobb profitú vállalat egyike. Piacvezetőként élen jár az innovatív, ugyanakkor energiatakarékos és környezetbarát termékek bevezetése terén. A cég célja, hogy termékeivel – melyek a tetőn keresztül természetes fénnyel és friss levegővel látják el az épületeket – minőségi lakóterek és munkahelyek jöjjenek létre, újításain keresztül lehetővé téve azok energiagazdaságos kialakítását is.

www.VELUX.hu


www.hirlabor.hu

A Hírlabor a Flow Public Relations, Magyarország egyik vezető pr-ügynökségének SMR-gyűjtő site-ja. Itt találhatók azok a közlemények, melyeket az ügynökség megbízói már nem hagyományos sajtóközleményként, hanem közösségi funkciókkal gazdagított információgyűjteményként küldenek ki a sajtó munkatársai számára, megkönnyítve ezzel munkájukat. További információkat a Flow Public Relations honlapján talál, az SMR felépítéséről pedig itt olvashat. Ön is...

Folytatás »

Elérhetőségeink

  • twitter
  • facebook
  • linkedin
  • youtube
  • flickr

Fotók » Flickr