rss
Így hatott a forgalomra az új útdíjrendszer

Így hatott a forgalomra az új útdíjrendszer

A Vácról és Budaörsről a fővárosba vezető utak terheltsége nőtt leginkább januárban

A legforgalmasabb januári napokon közel 30%-kal több jármű haladt át a fizetőssé vált útszakaszok alternatív útvonalain az elmúlt év azonos időszakához képest – derül ki a közlekedési adatok értékelésével foglalkozó Best Way Traffic Kftelemzéséből. A forgalomnövekedés az elkerülő utakon a hónap egészét figyelembe véve átlagosan 12-15% volt, és a menetidő is ezzel arányosan növekedett.

Kulcsinformációk

  • Az új útdíjrendszer bevezetésével 2015. január 1-jétől néhány kivételtől eltekintve a teljes gyorsforgalmi úthálózat fizetőssé vált a személyautók számára. Ez az intézkedés a közlekedési adatok elemzése alapján leginkább az M0-ás autóúton, valamint a vidéki nagyvárosok gyorsforgalmi útjainak bevezető szakaszain befolyásolta a forgalmat.
  • A legjelentősebb változást a Vácról Göd és Dunakeszi települések központján át a fővárosba vezető 2-es úton tapasztalhatták a közlekedők, mivel sokan választották ezt az útvonalat az M2-es és az M0-ás autóutak újonnan fizetőssé tett szakaszainak elkerülése érdekében.
  • Hasonló mértékű forgalomnövekedés mutatkozott Budaörs és Budapest között az 1-es úton. Emiatt a korábbinál több időt vett igénybe az úti cél elérése az említett útszakaszokon, a Budaörsöt átszelő 1-es főúton idén januárban már 18-20 percet vett igénybe ennek az útnak a megtétele, míg tavaly legfeljebb 15 perc volt itt a menetidő. Ezzel szemben az M1/M7 autópálya fizetőssé vált bevezető szakaszán például változatlanul 11 perc alatt lehetett eljutni Gazdagrét központjából egy budaörsi bevásárlóközpontba.
  • A Best Way Traffic szakértője szerint a március 15-től életbe lépő vasárnapi zárva tartás bevezetését követően a szombati napokon jelentősen nőni fog a bevásárlóközpontokat érintő díjmentes szakaszokat használó járművek száma. Ennek oka, hogy a hétvégi vezetők és a vásárlási szándékkal utazók várhatóan nem vásárolják majd meg a matricát, így csak az alternatív útvonalakon juthatnak el díjmentesen az agglomerációkban található áruházakba.

Eredeti sajtóközlemény

Így hatott a forgalomra az új útdíjrendszer

Idézet

Illés Gábor, a Best Way Traffic Kft. ügyvezetője

„Az előzetes adatok elemzése alapján az agglomerációból Budapestre és a vidéki nagyvárosokba naponta ingázók többsége januárban már döntött és megvásárolta a gyorsforgalmi utak használatához szükséges új típusú éves megyei e-matricát. Ezáltal az állandó és legnagyobb forgalmat generáló autósok továbbra is az eddig megszokott útvonalakon jutnak el munkahelyükre, így ők nagyobb mértékű forgalomváltozást nem idéztek elő. Számukra jobban megérte ez az egyszeri beruházás a hosszabb és lassabb alternatívát jelentő elkerülő utak használatával szemben. Főként azok választották a fizetős útszakaszok elkerülését, akik csak alkalmi jelleggel érintik az említett útvonalakat.”

Kép

Illés Gábor_01
Long exposure photo of traffic on the move

Kapcsolódó tartalmak

Best Way Traffic Kft. honlapja

A Lambda-Com vállalatcsoport honlapja

Céginformáció

Best Way Traffic Kft.

A Best Way Traffic Kft. azzal a céllal alakult, hogy a budapesti és a bekötő utakat rendszerint használó autósok számára megteremtse a legjobb választás lehetőségét forgalomsűrűség szempontjából, egy webalapú szolgáltatással. Több éves fejlesztésük eredményeként, egy jól működő, felhasználóbarát valós idejű dugófigyelő rendszert alakítottak ki, amely mind a nagyobb logisztikai cégek, mind pedig a kis- és nagyvállalatok, illetve a lakosság számára hasznos adatokkal szolgál. A Best Way a közlekedésinformatikai megoldásaival Európa 14 országában jelenlevő, magyar tulajdonú Lambda-Com Csoport tagja.

Bővebb információ: http://www.bestway.hu


www.hirlabor.hu

A Hírlabor a Flow Public Relations, Magyarország egyik vezető pr-ügynökségének SMR-gyűjtő site-ja. Itt találhatók azok a közlemények, melyeket az ügynökség megbízói már nem hagyományos sajtóközleményként, hanem közösségi funkciókkal gazdagított információgyűjteményként küldenek ki a sajtó munkatársai számára, megkönnyítve ezzel munkájukat. További információkat a Flow Public Relations honlapján talál, az SMR felépítéséről pedig itt olvashat. Ön is...

Folytatás »

Elérhetőségeink

  • twitter
  • facebook
  • linkedin
  • youtube
  • flickr

Fotók » Flickr