rss
Szállítmányozás: így vezet az átlagos magyar járművezető

Szállítmányozás: így vezet az átlagos magyar járművezető

Naponta átlagosan 50-150 kilométert tesz meg 60-75 km/h átlagsebességgel, és akár 3-4 fuvart is lebonyolít egy tipikus magyar tehergépkocsi-vezető – derül ki a WebEye Magyarország Kft. által készített felmérésből. A sofőrök munkavégzési szokásaira vonatkozó adatok alapján kimutatható, hogy vezetési stílusuk nagymértékben befolyásolja a járművek átlagfogyasztását, amelyet számottevő mértékben növelhetnek például a felesleges fékezések és gyorsítások, illetve a fordulatszám nem megfelelő megválasztása.

Kulcsinformációk

  • A tehergépkocsik tervezettnél gyorsabb amortizációjának oka gyakran a vezetési stílus nem megfelelő megválasztása, amely a szervizköltségek növelésén túl fokozza az üzemanyag-fogyasztást és ezzel együtt a fuvarozásból fakadó környezetterhelést is.
  • A WebEye Magyarország 12 hónapon át mintegy 500 járműbe szerelt egység segítségével gyűjtött adatokat a tehergépkocsi-vezetők vezetési stílusáról (pl. a fordulatszám megválasztása, a tempomat használata, a gázpedál helyzete, az üzemóra és az átlagfogyasztás alakulása, illetve a megtett útvonalak és a pihenőidők). igénybevételének rögzítésére
  • A gyűjtő szállítmányozásra és távolsági fuvarozásra irányuló megbízások teljesítése közben körülbelül napi 50-150 kilométert futnak a hazai tehergépjárművek, a távolság függvényében pedig egy sofőr akár 3-4 alkalommal is fordulhat naponta.
  • A törvényben előírt kötelező pihenőidőt jellemzően az esti órákban veszik igénybe a gépkocsivezetők, ám a korábban legnépszerűbb pihenőhelynek számító utak melletti falatozókat, kifőzdéket a sofőrök egyre ritkábban keresik fel.
  • A szállítmányozás során leginkább preferált utak közé tartozik a főváros környékén az M0-ás körgyűrű, de a megadott határidőre teljesítendő fuvarok esetén az autópályák használata jellemző.
  • A tehergépjárművek viszonylag gyakran közlekednek településeken belül, ennek oka, hogy sok esetben így csökkenthető a fuvar lebonyolításához szükséges időt, illetve a megtett kilométerek számát.
  • A vezetési stílusra vonatkozó adatok elemzéséből kiderül, hogy a járművezetők nemzetközi fuvarok esetén 70-75 km/h, a belföldi szállítások során pedig ennél alacsonyabb, 60-70 km/h átlagsebességgel közlekednek: a határainkon belüli utak során az átlagos üzemanyag-fogyasztás ennek megfelelően legalább 1-2 literrel magasabb a külföldi fuvarokhoz képest.

Eredeti sajtóközlemény

Szállítmányozás: így vezet az átlagos magyar járművezető

Idézet

Bagossy Tamás, a WebEye Magyarország ügyvezetője

A vezetési stílus nem megfelelő megválasztása nemcsak az üzemanyagköltségeket, de a járművek amortizációjából fakadó kiadásokat is növeli. A jövőben éppen ezért egyre fontosabb lesz a szállítmányozó cégek számára, hogy a flotta hatékony üzemeltetése mellett a járművezetők képességeit is folyamatosan fejlesszék. Ehhez pontos adatokon alapuló, folyamatos visszajelzésre van szükségük, amely a korszerű telematikai megoldásoknak köszönhetően már elérhető a felhasználók számára.

Infografika

Az átlagos magyar járművezető

Kép

Bagossy Tamás

Kapcsolódó tartalmak

A WebEye Magyarország honlapja

A Lambda-Com vállalatcsoport honlapja

Céginformáció

WebEye Magyarország Kft.

A WebEye Magyarország Kft. az Európa 14 országában jelen lévő 100 százalékban magyar tulajdonú Lambda-Com közlekedésinformatikai cégcsoport tagja. A Lambda-Com közlekedésinformatikai cégcsoport vezető szolgáltatása a telematikai-(Mobile Resource Management), szállítmányozási biztonságot támogató „WebEye megoldás”, amely GPS/GPRS technológia alkalmazásával a nap 24 órájában, valós időben teszi lehetővé a járművek mozgásának, útvonalának elemzését.


www.hirlabor.hu

A Hírlabor a Flow Public Relations, Magyarország egyik vezető pr-ügynökségének SMR-gyűjtő site-ja. Itt találhatók azok a közlemények, melyeket az ügynökség megbízói már nem hagyományos sajtóközleményként, hanem közösségi funkciókkal gazdagított információgyűjteményként küldenek ki a sajtó munkatársai számára, megkönnyítve ezzel munkájukat. További információkat a Flow Public Relations honlapján talál, az SMR felépítéséről pedig itt olvashat. Ön is...

Folytatás »

Elérhetőségeink

  • twitter
  • facebook
  • linkedin
  • youtube
  • flickr

Fotók » Flickr