rss
Egyéves az e-útdíj: trendek és tendenciák

Egyéves az e-útdíj: trendek és tendenciák

A fedélzeti egységek iránti kereslet folyamatosan nő: egy évvel az útdíjfizetés elindítása után a hazai felhasználók közel 90%-a ezt a megoldást részesíti előnyben a viszonylati jeggyel szemben. Az OBU használatával megvalósuló virtuális jegytépések száma már megközelíti a havi 7 milliót – derül ki az egyik legnagyobb hazai bevallási közreműködő, a WebEye Magyarország összesítéséből.

Kulcsinformációk

  • 130.000 regisztrált jármű szerepel a HU-GO adatbázisában, közülük pedig 70.000 jármű fedélzeti egység segítségével, bevallási közreműködőn keresztül vallja be úthasználatát.
  • Az elektronikus útdíj rendszerben az elmúlt egy év során folyamatosan zajlottak a finomhangolások, amelyek nagy részét a felhasználói visszajelzések alapján hajtottak végre.
  • A legnagyobb változást az Általános Szerződési Feltételek módosításának idén február 9-i hatályba lépése jelentette.
  • A WebEye Magyarország csúcsidőben óránként átlagosan közel 16.000 fedélzeti egység segítségével történő virtuális jegytépést regisztrál, amely két és félszeresével több, mint a bevezetés első hónapjában, 2013 júliusában volt.
  • Napi szinten a nappali teherforgalomhoz képest körülbelül a tizedére csökken az éjjeli teherközlekedés: ebben az időszakban nemzetközi fuvarokat teljesítő kamionokkal találkozhatunk az utakon.
  • A magyar és a külföldi fuvarozók útdíjfizetési preferenciáit vizsgálva kiderül, hogy míg a hazai járművek közel 90%-a használ fedélzeti egységet, addig a külföldiek több mint 80%-a inkább a viszonylati jegy vásárlását részesíti előnyben.

Eredeti sajtóközlemény

Egyéves az e-útdíj: trendek és tendenciák

Idézet

Bagossy Tamás, a WebEye Magyarország ügyvezetője

„A fedélzeti egységek iránti kereslet egy éve folyamatosan növekszik, ugyanakkor két alkalommal ugrásszerűen megnőtt: természetesen először a rendszer bevezetésének időszakában tapasztaltunk kimagasló keresletet, valamint a február 9-i ÁSZF változások életbe lépését megelőző hetekben. Ügyfeleink jellemzően azért döntenek az OBU használata mellett, mert ez az eszköz jelentősen megkönnyíti számukra az útdíj bevallását.

„A rendszer stabil működését az is alátámasztja, hogy a 24 órás ügyfélszolgálatunkhoz beérkező telefonos, illetve e-mailes megkeresések arányaiban csökkentek. A tavaly júliusi indulást leszámítva egyedül a 2014. február 9-i ÁSZF módosítások alkalmával fogadtunk a szokottnál több hívást. Ezeken kívül azonban érezhetően csökken megkeresések száma, miközben az aktív járművek száma szinte megduplázódott.”

„Biztosak vagyunk benne, hogy a hazai útdíjfizetési rendszerben további változások várhatóak, hiszen nemcsak a felhasználói igények változnak, hanem a technológiai lehetőségek is folyamatosan bővülnek. Azon dolgozunk, hogy a rendszer használatát egyre automatizáltabbá és kényelmesebbé tudjuk tenni a felhasználók számára.”

Infografikák

Kép

Bagossy Tamás

Kapcsolódó tartalmak

A WebEye Magyarország honlapja

A Lambda-Com vállalatcsoport honlapja

Céginformáció

WebEye Magyarország Kft.

A WebEye Magyarország Kft. az Európa 14 országában jelen lévő 100 százalékban magyar tulajdonú Lambda-Com közlekedésinformatikai cégcsoport tagja. A Lambda-Com közlekedésinformatikai cégcsoport vezető szolgáltatása a telematikai-(Mobile Resource Management), szállítmányozási biztonságot támogató „WebEye megoldás”, amely GPS/GPRS technológia alkalmazásával a nap 24 órájában, valós időben teszi lehetővé a járművek mozgásának, útvonalának elemzését.


www.hirlabor.hu

A Hírlabor a Flow Public Relations, Magyarország egyik vezető pr-ügynökségének SMR-gyűjtő site-ja. Itt találhatók azok a közlemények, melyeket az ügynökség megbízói már nem hagyományos sajtóközleményként, hanem közösségi funkciókkal gazdagított információgyűjteményként küldenek ki a sajtó munkatársai számára, megkönnyítve ezzel munkájukat. További információkat a Flow Public Relations honlapján talál, az SMR felépítéséről pedig itt olvashat. Ön is...

Folytatás »

Elérhetőségeink

  • twitter
  • facebook
  • linkedin
  • youtube
  • flickr

Fotók » Flickr