rss
5 éven belül akár milliós nagyságrendben költene otthona felújítására a magyar

5 éven belül akár milliós nagyságrendben költene otthona felújítására a magyar

Óvatosabban fogalmazzuk meg a jövőre vonatkozó terveinket, de a renoválásra szánt büdzsével nem fukarkodnánk.

A magyar lakosság 2013-ban optimistán nyilatkozott a lakás vagy a családi ház felújítása, bővítése kapcsán, de a tervek többsége a háztartások 68%-nál még a jövő zenéje – derült ki a Lindab friss kutatásából.  A többség idén már sokkal óvatosabban fogalmazza meg a terveit, 1 éven belül csak a lakosság alig ötöde lát esélyt átfogó renoválásra. A következő években számos család tervez nagyszabású munkálatokat, 21% a tető- és csatornarendszer felújításában, 29% az otthon szigetelésében is gondolkodik. Mindezekre 48% több mint 300 ezer forintot költene, de 17% akár 1 millió forintot is fordítana otthona hosszú távú biztonságára, felújítására.

Kulcsinformációk

  • Új lakóház építésére az elmúlt 12 hónapban a lakosság 4%-ánál került sor.
  • A magyarok 29%-a tavaly úgy nyilatkozott, hogy belefogna otthona felfrissítésébe, az elmúlt 12 hónapban egyelőre a háztartások 68%-ánál nem történt előrelépés.
  • Az elmúlt 1 évben a kültéri felújítások között a képzeletbeli dobogó második fokán a tető felújításához kapcsolódó munkálatok állnak (15%).
  • A vidéki városlakók 27%-a, a falun élők 26%-a frissítette fel a családi házat vagy a lakást.
  • A budapestiek rosszul szerepelnek országos összehasonlításban, a fővárosi háztartások mindössze 17%-ában került sor a lakás vagy a ház felújítására.
  • A magyar lakosság alig egyötöde kezdene bele a munkálatokba rövid időn, 1 éven belül. Hosszabb időn belül (5 év) 21% a tető felújítását, illetve a csatornarendszer cseréjét, 29% hőszigetelést tervez.
  • A lakosság domináns hányada (89%) új építés helyett (6%) csak felújításban gondolkodik.
  • A hitelre továbbra is csak másodlagos megoldásként tekintenek a magyarok, 55% elsősorban a saját megtakarításait fordítaná felújításokra.
  • 48% 300 ezer forintnál is többet költene otthona felújítására, de 17% akár 500 ezer – 1 millió forintot is fordítana a nagyobb, komplexebb felújítási munkálatokra.
  • A hazai épületek több mint felén 20 évvel régebben készült a tetőszerkezet. A vidéki falvakban (56%) és Budapesten (42%) a legaggasztóbb a helyzet.
  • Mindössze a válaszadók 17% látja úgy, hogy otthonán rossz állapotban van a tető.
  • A tetőfedő anyagokkal kapcsolatban a tartósság a legfontosabb szempont, majd ezt követi az ár, míg a garancia, az ismert, megbízható gyártó kiválasztása és a pótolhatóság nem szerepelnek az elsődleges szempontok között.
  • Noha a lakosság 73%-a szerint hazánkban továbbra is a cseréptető, a cserepes tető forma a legelterjedtebb, a családi ház tulajdonosok 63%-a örömmel látna otthonán modern, acél síklemezes tetőt.
  • Az acél síklemezes tetők iránt érdeklődők közel fele (47%) az interneten szerzett információkra támaszkodna, és csak 32% fordulna szakemberhez, vagy magához a gyártókhoz.
  • A színek terén konzervatívak a magyarok, 37% szerint akkor tető a tető, ha piros; de 25% örömmel választana terrakotta, 22% barna színt.
  • A Lindab a biztonságos tetőzet fontosságára hívja fel a figyelmet és arra, hogy az olyan nagyobb kiadásokkal járó munkálatok esetében, mint például a tetőfelújítás, a tudatos döntéshozatal és a hosszútávra szóló megoldás elengedhetetlen feltételei a széles körű informálódás, valamint a gyártók, szakemberek bevonása.

Eredeti közlemény

5 éven belül akár milliós nagyságrendben költene otthona felújítására a magyar

Fényképek

Kapcsolódó tartalmak

A Lindab honlapja

Lindab tetőfelújítás

Háttérinformációk

A kutatásról

A kutatást az NRC Piackutató végezte 2014 májusában online kérdőíves felmérés formájában, a 18-59 éves, magyar lakosság körében, 1200 fős reprezentatív mintán.

A Lindabról

A skandináv érdekeltségű Lindab céget 1959-ben alapították, a svédországi Bastad városában. Az azóta világszerte érdekeltségekkel bíró nemzetközi cégcsoport építőipari termékeket és épületrendszereket fejleszt, gyárt és forgalmaz finomacéllemezből a Profil és Ventiláció üzletágakban. A Lindab 5000 alkalmazottat foglalkoztat a világ 30 országában. A Lindab hazánkban az első cég volt, amely a vékonyfalú horganyzott acél alapanyagú, könnyűszerkezetes építési anyagokat a hazai követelményeknek és műszaki előírásoknak megfelelő, komplett rendszerben kínálta. A cég ma már több mint 10 000 négyzetméteren folytat gyártótevékenységet. Az 1992-es alapítást követő töretlen fejlődés tette lehetővé, hogy a Lindab Magyarország a közép-kelet-európai régió központja, kereskedelmi és fejlesztési motorja lett. www.lindab.hu


www.hirlabor.hu

A Hírlabor a Flow Public Relations, Magyarország egyik vezető pr-ügynökségének SMR-gyűjtő site-ja. Itt találhatók azok a közlemények, melyeket az ügynökség megbízói már nem hagyományos sajtóközleményként, hanem közösségi funkciókkal gazdagított információgyűjteményként küldenek ki a sajtó munkatársai számára, megkönnyítve ezzel munkájukat. További információkat a Flow Public Relations honlapján talál, az SMR felépítéséről pedig itt olvashat. Ön is...

Folytatás »

Elérhetőségeink

  • twitter
  • facebook
  • linkedin
  • youtube
  • flickr

Fotók » Flickr