rss
Egy napot sem bírnak ki okostelefon nélkül az újságírók

Egy napot sem bírnak ki okostelefon nélkül az újságírók

Mobileszközök használata az újságírók körében

Munkájuk egyik legfontosabb eszközének tekintik az okostelefont az újságírók a Trendlabor Médiaindex legújabb, a médiában dolgozó szakemberek mobilhasználati szokásait vizsgáló kutatása szerint. A felmérés alapján az újságírók már gyakrabban használják az okostelefont e-mailezésre, illetve az aktuális hírek nyomon követésére és közösségi felületeik kezelésére, mint telefonálásra vagy SMS-ek küldésére.

Kulcsinformációk

  • Rendelkezik okostelefonnal, amelyet nagyrészt a munkavégzéshez használ, segítségével naponta többször olvassa e-mailjeit és a legfrissebb híreket; készülékén Android operációs rendszer fut, és nem szívesen tölt le rá alkalmazásokat – röviden így jellemezhető napjaink tipikus újságírója a FLOW PR legfrissebb kutatása alapján.
  • A megkérdezettek élen járnak a mobileszközök használatában: tízből nyolc újságírónak van okostelefonja, amelynek penetrációja körükben jóval magasabb a magyar átlagnál.
  • A mobileszközök munkavégzésben betöltött szerepének fontosságát jól mutatja, hogy az újságírók több mint 90%-a egy napra sem tudja nélkülözni okostelefonját. A készülék nagymértékben megkönnyíti munkájukat, kétharmaduk használja például a telefont rendszeresen internetes információgyűjtésre cikkei megírása során.
  • Az okostelefon leggyakrabban használt funkciói közé tartozik az e-mailek olvasása és írása, illetve a hírek nyomon követése – tíz újságíróból kilenc napi rendszerességgel használja e célokra készülékét.
  • A felhőinformatikai megoldások a mobileszközök használata nyomán viszonylag gyorsan elterjedtek a médiában dolgozók körében: mára a válaszadók több mint fele használ ilyen szolgáltatást, harmaduk napi rendszerességgel.

Eredeti sajtóközlemény

Egy napot sem bírnak ki okostelefon nélkül az újságírók

Infografika

Kapcsolódó tartalmak

A FLOW PR honlapja

Háttérinformációk

A felmérésről

A FLOW PR kutatásának célja annak vizsgálata, hogyan használják az újságírók a mobileszközöket a munkájuk során és szabadidejükben. 2014. január 20. és február 10. között került sor az adatfelvételre, online kérdőív segítségével. A felmérés elkészítéséhez a közéleti, gazdasági, bulvár és életmód médiumok, valamint a tematikus média (ingatlan, egészségügy, IT, stb.) szélesebb kört elérő szerkesztőségeiből közel 300 újságíró járult hozzá válaszaival.


www.hirlabor.hu

A Hírlabor a Flow Public Relations, Magyarország egyik vezető pr-ügynökségének SMR-gyűjtő site-ja. Itt találhatók azok a közlemények, melyeket az ügynökség megbízói már nem hagyományos sajtóközleményként, hanem közösségi funkciókkal gazdagított információgyűjteményként küldenek ki a sajtó munkatársai számára, megkönnyítve ezzel munkájukat. További információkat a Flow Public Relations honlapján talál, az SMR felépítéséről pedig itt olvashat. Ön is...

Folytatás »

Elérhetőségeink

  • twitter
  • facebook
  • linkedin
  • youtube
  • flickr

Fotók » Flickr