rss
Megkezdődött a hazai automatikus közúti segélyhívó rendszer kiépítése

Megkezdődött a hazai automatikus közúti segélyhívó rendszer kiépítése

Utolsó fázisába ért az eCall segélyhívó rendszer tesztelése, amely közúti baleset esetén automatikusan riasztja a mentőket a helyszín GPS koordinátáinak megadásával. 2015. októberétől az Európai Parlament döntése értelmében az új autók esetében kötelezővé válik az eCall beépítése. Az új megoldás magyarországi tesztelésével megbízott Best Way Traffic Kft. a projekt egy újabb szakaszát indítja el a közreműködő szolgáltatók és a bevetés irányítási szervezetek részvételével. Áprilisban a projekt egy újabb fázisa fog megkezdődni, amelyről a BestWay az érintett szakértők bevonásával 2014. április 10-én szakmai konferenciát szervezett.

Kulcsinformációk

  • Az eCall rendszer a járműbe épített, folyamatos készenlétben álló intelligens egység, amely baleset esetén automatikusan tárcsázza a segélyhívó számot, így a sofőr eszméletvesztése esetén is időben érkezhet a segítség.
  • Az Európai Parlament jelenleg hatályos döntése szerint 2015. október 1-től az Európai Unió minden országában működnie kell az eCall segélyhívó rendszernek.
  • Az eCall projekt áprilisban induló tesztelésének hazai lebonyolításával megbízott Best Way Traffic Kft. szakmai konferencia keretében vitatta meg a rendszer bevezetésével kapcsolatos kérdéseket és teendőket az érintett szervezetek képviselőivel.
  • A konferencián a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium, a Közlekedésfejlesztési Koordinációs Központ, az ORFK Rendészeti Főigazgatóság, az Országos Katasztrófavédelmi Főigazgatóság, valamint a 112-es segélyhívót fejlesztő M&S Informatikai Zrt. képviselői tartottak előadást.
  • Az autógyárak számára az uniós rendelkezés hatályba lépését követően megjelenő új modellek esetében kötelező az automatikus segélyhívó beépítése, azonban később akár utólag beépített egységekre is kérhető típusjóváhagyás.
  • Az új megoldásnak köszönhetően jelentősen lerövidül a riasztott szervek belső kommunikációja: az eCall által továbbított adatok alapján az operátor akár 30 másodperc alatt riaszthatja az illetékeseket, míg korábban telefonon ez több percig is eltarthatott.

Eredeti sajtóközlemény

Megkezdődött a hazai automatikus közúti segélyhívó rendszer kiépítése

Idézet

Szvétek Ferenc, a Best Way Traffic Kft. ügyvezetője

Az eCall magyarországi bevezetése nem csupán mérnöki szempontból jelent kihívást, a rendszer eredményes üzemeltetéséhez ugyanis számos szakterület hatékony együttműködésére van szükség a közlekedésügytől a katasztrófavédelmen át a távközlésig. Célunk jelenleg az eCall szolgáltatás magyarországi bevezetéséhez szükséges feltételek megteremtése, és az ehhez kapcsolódó, aktuális feladatok azonosítása.

Dr. Mocsári Tibor, a Közlekedésfejlesztési Koordinációs Központ főmérnöke

Az intelligens közlekedési rendszerek nagymértékben növelik a közlekedés biztonságát, nem véletlen tehát, hogy az elmúlt években kiemelt figyelmet kaptak az ezzel összefüggő fejlesztések. Vannak a veszélyes helyzeteket és manővereket akadályozó, a baleseti sérülések súlyosságát mérséklő, vagy éppen az utazási időt csökkentő rendszerek, ezeknek a forgalomirányításban is nagy hasznát vesszük. Az eCall segélyhívó adatai alapján meg tudjuk mondani, melyik szakaszokat érdemes elkerülni, ehhez pedig alternatív útvonalakat tudunk ajánlani, így a segítség is hamarabb érkezhet meg a helyszínre.

Kép

Szvétek Ferenc

Kapcsolódó tartalmak

Best Way Traffic Kft. honlapja

A Lambda-Com vállalatcsoport honlapja

Céginformáció

Best Way Traffic Kft.

A Best Way Traffic Kft. azzal a céllal alakult, hogy a budapesti és a bekötő utakat rendszerint használó autósok számára megteremtse a legjobb választás lehetőségét forgalomsűrűség szempontjából, egy webalapú szolgáltatással. Több éves fejlesztésük eredményeként, egy jól működő, felhasználóbarát valós idejű dugófigyelő rendszert alakítottak ki, amely mind a nagyobb logisztikai cégek, mind pedig a kis- és nagyvállalatok, illetve a lakosság számára hasznos adatokkal szolgál. A Best Way a közlekedésinformatikai megoldásaival Európa 14 országában jelenlevő, magyar tulajdonú Lambda-Com Csoport tagja.

Bővebb információ: http://www.bestway.hu


www.hirlabor.hu

A Hírlabor a Flow Public Relations, Magyarország egyik vezető pr-ügynökségének SMR-gyűjtő site-ja. Itt találhatók azok a közlemények, melyeket az ügynökség megbízói már nem hagyományos sajtóközleményként, hanem közösségi funkciókkal gazdagított információgyűjteményként küldenek ki a sajtó munkatársai számára, megkönnyítve ezzel munkájukat. További információkat a Flow Public Relations honlapján talál, az SMR felépítéséről pedig itt olvashat. Ön is...

Folytatás »

Elérhetőségeink

  • twitter
  • facebook
  • linkedin
  • youtube
  • flickr

Fotók » Flickr