rss
Itt írtok ti: Facebookoznak és blogolnak a magyar újságírók

Itt írtok ti: Facebookoznak és blogolnak a magyar újságírók

Trendlabor Médiaindex 2014

Munkaeszközzé vált a magyar újságírók számára a Facebook – derül ki az idei Trendlabor Médiaindex kutatásból. Bár továbbra is vannak fenntartásaik a hitelességgel kapcsolatban, de egyre többen használják hírforrásként a legnagyobb közösségi oldalt. A legszembetűnőbb változás a négy évvel ezelőtti adatokhoz képest, hogy a médiában dolgozó szakemberek körében megduplázódott a blogokat használók és írók aránya. Jelentős mértékben nőtt továbbá a videómegosztók népszerűsége, ellenben a többi közösségi csatornát továbbra is kevesen használják.

Kulcsinformációk

  • Az újságírók – a négy évvel ezelőtt mért eredményekkel szemben – ma már fontos munkaeszköznek tartják a közösségi felületeket: többségük mostanra nemcsak hasznos forrásként tekint ezekre az oldalakra, de jelentős hányaduk maga is részt vesz a közösségi tartalmak előállításában.
  • A közösségi oldalak közül értelemszerűen a Facebook a legismertebb és egyben legaktívabban használt a hazai újságírók körében: közel 90% a munkavégzés során (is) használja az oldalt.
  • A legkiugróbb változás, hogy kétszeresére nőtt a 2010. évi eredményekhez képest a bloghasználat: ma már szinte minden válaszadó (92%) olvas blogokat, 50%-uk napi rendszerességgel. Az újságírók negyede ír blogot, 6%-uk egyszerre többet is.
  • A képmegosztók, a mikroblogok és a geolokáció kevésbé népszerűek. A válaszadók alig negyede használja rendszeresen az Instagramot, csak 18% aktív tumblr-en, és csupán minden tizedik megkérdezett használja a Foursquare-t.
  • Az újságírók közel kétharmada úgy gondolja, hogy részvételükre szükség van a közösségi médiában folyó párbeszédben. Indoklásként egyaránt megemlítették az információáramlás gyorsaságát, az olvasókkal való közvetlen kapcsolatépítést, a klasszikus médiában megjelenő tartalmaik népszerűsítését, de volt, aki a független újságírás egyik utolsó lehetőségét látja a közösségi médiában.

Eredeti sajtóközlemény

Itt írtok ti: Facebook-oznak és blogolnak a magyar újságírók

Infografika

Idézet

Szabados Krisztián, a FLOW PR ügyvezető igazgatója

„Míg 2010-ben az újságírók döntő hányada még bizalmatlan volt a közösségi médiával szemben, és nagyrészt magáncélra használta azt, mára a közösségi felületek az újságírói munka olyan alapvető részévé váltak, mint a diktafon vagy a szövegszerkesztő.

„Jelentős mértékben változott az újságírók álláspontja a klasszikus média és a közösségi média viszonyát illetően: több mint háromszorosára nőtt azok aránya, akik szerint egyformán fontos szerepe lesz mindkét médiatípusnak a jövőben, így jelenleg minden második újságíró ezen az állásponton van.”

Kapcsolódó tartalmak

A FLOW PR honlapja

Háttérinformációk

A Trendlabor Médiaindex 2014 felmérésről

A FLOW PR idén második alkalommal elvégzett kutatásának célja annak vizsgálata, hogyan használják az újságírók a közösségi médiát a munkájuk során és szabadidejükben. Az első felmérés 2010 őszén készült. Idén január 20. és február 10. került sor az adatfelvételre, online kérdőív segítségével. A felmérés elkészítéséhez a közéleti, gazdasági, bulvár és életmód médiumok, valamint a tematikus média (ingatlan, egészségügy, IT, stb.) szélesebb kört elérő szerkesztőségeiből közel 300 újságíró járult hozzá válaszaival.


www.hirlabor.hu

A Hírlabor a Flow Public Relations, Magyarország egyik vezető pr-ügynökségének SMR-gyűjtő site-ja. Itt találhatók azok a közlemények, melyeket az ügynökség megbízói már nem hagyományos sajtóközleményként, hanem közösségi funkciókkal gazdagított információgyűjteményként küldenek ki a sajtó munkatársai számára, megkönnyítve ezzel munkájukat. További információkat a Flow Public Relations honlapján talál, az SMR felépítéséről pedig itt olvashat. Ön is...

Folytatás »

Elérhetőségeink

  • twitter
  • facebook
  • linkedin
  • youtube
  • flickr

Fotók » Flickr