rss
Optimista KKV szektor: a hazai vállalkozások több mint fele beruházást, egyharmaduk építkezést is tervez a közeljövőben

Optimista KKV szektor: a hazai vállalkozások több mint fele beruházást, egyharmaduk építkezést is tervez a közeljövőben

A Lindab megbízásából készült GfK kutatás  szerint a magyar kkv szektor beruházási kedve mindenképpen biztató: a vállalkozások többsége (57%) tervez valamilyen jellegű fejlesztést a következő 5 évben, de beruházási hajlandóságuk már rövid, 1 éves időtávon belül is meggyőző. Azon cégek 49%-a, amelyek 5 éven belül fejleszteni szeretnének, már 1 éven belül is szívesen felújítanák gazdasági épületeiket, 37%-uk szívesen belefogna új építésbe is. A munkálatokon nem spórolnának a cégvezetők: 67% legalább 5 millió forintot szánna a munkálatokra, új építések esetében pedig minimum 10 millió forintos költségvetés az általános. Mindezeket elsősorban önerőből és pályázati forrásokból finanszíroznák a vállalkozások, felújításhoz banki hitelt alig harmaduk, új építéshez csak negyedük igényelne.

Kulcsinformációk

  • A megkérdezett vállalkozások 52%-a rendelkezik bő két évtizedes múltú épületekkel, különösen a hazai agrárszektort (64%) jellemzik elöregedett épületek.
  • Az elkövetkező öt évben a hazai kkv-k 57%-a gondolkodik valamilyen fejlesztésben. A gazdasági épületekkel rendelkező cégek közel negyede (22%) szívesen felújítaná, bővítené már meglévő épületeit.
  • Azon cégek 37%-a, amelyek 5 éven belül fejleszteni szeretnének, szívesen belefogna akár új építésbe is a következő 12 hónap során. Az új épületek iránti igény az agrárszektorban tevékenykedő vállalatok körében felülreprezentált, közel harmaduk (32%) öt éven belül meglévő gazdasági célú épületeinek felújítását, bővítését is tervezi.
  • A felújítást, bővítést tervező ipari cégek elsősorban a műhelyként, üzemként funkcionáló épületeket (77%), illetve a raktárépületeket (49%) újítaná fel, bővítené; míg a felújításban gondolkodó agrárvállalatok jellemzően a raktárépületek (52%) rendbe tételében gondolkodnak.
  • Összességében a magyar KKV szektor több mint negyede (26%) szívesen belevágna épület-felújítási, bővítési projektbe.
  • Ha a következő öt évben felújításra kerülne sor, a hazai vállalkozások 36%-a komplett épület-felújítást kezdeményezne. A 10-49 főt foglalkozató cégek 35%-a szintén teljesen megújítaná épületeit. A legnépszerűbb felújítási munkák közé tartozik az alapterület növelés, hozzáépítés (23%) és a tetőfelújítás (21%) is.
  • Az esetek túlnyomó többségében (67%) a felújítás, bővítés költsége meghaladná az 5 millió forintot, míg az új építéseknél a legalább 10 milliós költségvetés az általános (78%). A felújítási, bővítési, vagy az új építések finanszírozásában az önerő jelenti az elsődleges forrást (71%), de jelentős azon cégek aránya is, amelyek pályázati pénzekből újítanának (63%).
  • Felújítás, építkezés esetén a cégek számára az ár a legfontosabb szempont, de kiemelt figyelmet fordítanak hozzáértő kivitelező szerződtetésére, a minőségi építőanyagok használatára, s az alkalmazott technológiára is.
  • A hazai kkv-k harmada (33%) már rendelkezik acél könnyűszerkezetes épülettel. A technológia alkalmazása különösen az agrár (47%) és a kereskedelmi cégek (50%) körében terjedt el. Minden ötödik cég biztosan az acélt választaná öt éven belül megvalósuló felújítási, bővítési projektek esetében, míg új építések esetében a többség (57%) biztosan e technológia mellett döntene.
  • Az acél könnyűszerkezet használatát tervező cégek többsége (68%) szakemberhez fordulna tanácsért: 34% a gyártóktól és szintén 34% a tervezőktől kapott információk alapján hozna döntést.

Eredeti közlemény

Optimista KKV szektor: a hazai vállalkozások több mint fele beruházást, egyharmaduk építkezést is tervez a közeljövőben

Fotók

Kapcsolódó tartalmak

Diagramok – A Lindab kkv kutatás főbb megállapításainak grafikus összefoglalója

A Lindab honlapja

Lindab SBS épületrendszer

Háttérinformáció

A kutatásról

A kutatást a Lindab megbízásából a GfK Hungária Piackutató Intézet végezte 2013. október 15-25. között 10-249 főt foglalkoztató kis- és középméretű vállalkozások körében, 300 fős reprezentatív mintán. A kutatás módszere: számítógéppel támogatott telefonos interjúk (CATI).

A Lindabról

A skandináv érdekeltségű Lindab céget 1959-ben alapították, a svédországi Bastad városában. Az azóta világszerte érdekeltségekkel bíró nemzetközi cégcsoport építőipari termékeket és épületrendszereket fejleszt, gyárt és forgalmaz finomacéllemezből a Profil és Ventiláció üzletágakban. A Lindab 5000 alkalmazottat foglalkoztat a világ 30 országában. A Lindab hazánkban az első cég volt, amely a vékonyfalú horganyzott acél alapanyagú, könnyűszerkezetes építési anyagokat a hazai követelményeknek és műszaki előírásoknak megfelelő, komplett rendszerben kínálta. A cég ma már több mint 10 000 négyzetméteren folytat gyártótevékenységet. Az 1992-es alapítást követő töretlen fejlődés tette lehetővé, hogy a Lindab Magyarország a közép-kelet-európai régió központja, kereskedelmi és fejlesztési motorja lett. www.lindab.hu


www.hirlabor.hu

A Hírlabor a Flow Public Relations, Magyarország egyik vezető pr-ügynökségének SMR-gyűjtő site-ja. Itt találhatók azok a közlemények, melyeket az ügynökség megbízói már nem hagyományos sajtóközleményként, hanem közösségi funkciókkal gazdagított információgyűjteményként küldenek ki a sajtó munkatársai számára, megkönnyítve ezzel munkájukat. További információkat a Flow Public Relations honlapján talál, az SMR felépítéséről pedig itt olvashat. Ön is...

Folytatás »

Elérhetőségeink

  • twitter
  • facebook
  • linkedin
  • youtube
  • flickr

Fotók » Flickr