rss
Ilyen lehet 2015-ben az e-útdíj rendszer

Ilyen lehet 2015-ben az e-útdíj rendszer

2015-ig a fizetős útszakaszok bővülésére és a bevallási közreműködők fokozott szelekciójára számít Bagossy Tamás, a WebEye Magyarország ügyvezetője – derült ki a budapesti E-útdíj Benchmark Konferencián tartott előadásából. A szakértő a magyarországi e-útdíj sajátosságait vizsgálva úgy látja, hogy a jövőben tovább finomodik majd a rendszer érzékenysége és bővül a kényelmi funkciók köre, azonban a tarifák csökkenését nem tartja valószínűnek.

Kulcsinformációk

  • A telematikai piacon szerzett 10 éves nemzetközi tapasztalatára alapozva a WebEye Magyarország áttekintette a hazai e-útdíj rendszer adottságait és vázolta a jövőre vonatkozó elképzeléseit, valamint a fejlesztés lehetséges irányait.
  • A következő években a bevallási közreműködők további szelektálódására lehet számítani és egy új útdíjszolgáltató megjelenése is lehetséges a piacon.
  • A díjfizetés módját tekintve a fedélzeti egységek további elterjedése és továbbfejlesztése várható, hogy akár Európa több országában is használhatóvá váljanak.
  • A hazai útdíjrendszer jellemzője, hogy útkategóriánként eltér a díjszabás, emiatt a forgalom gyakran az alsóbbrendű utakra terelődik.
  • Ez a jövőben megfelelő forgalmi korlátozásokkal és a díjfizetésre kötelezett úthálózat bővítésével mérsékelhető, valamint a közúti ellenőrzések számának emelkedésére is számítani lehet.
  • Az útdíj tarifák várhatóan nem fognak csökkenni a jövőben.

Eredeti sajtóközlemény

Ilyen lehet 2015-ben az e-útdíj rendszer

Idézet

Bagossy Tamás, a WebEye Magyarország ügyvezetője

„Az e-útdíj rendszer rövid idő alatt és tesztidőszak nélkül indult el hazánkban, emiatt érthető módon kialakult egyfajta bizonytalanság. Sokan nem értették, hogyan működik a rendszer, illetve nem tudták, mire számíthatnak a következő hetekben, hónapokban. Munkatársaink a kezdetektől teljes körű felvilágosítást adtak ügyfeleink részére, azonban most külön is összegyűjtöttük a legfontosabb tudnivalókat és a hazai e-útdíj jövőjével kapcsolatos prognózisainkat a következő két éves időszakra.”

„A HU-GO rendszer egyik legfontosabb fejlesztési lehetőségének mindenképpen a fizetős útszakaszok további finomítását tartjuk, ezen keresztül pedig a használatarányos jelleg erősítését. A szakaszfizetés igazságosabbá tehető a jövőben, ha a szakaszra való belépési pont helyett a kilépési pontot figyeli a rendszer, így valóban csak a megtett út után kellene fizetniük a fuvarozóknak. Ugyanígy a finanszírozási igény csökkentésére el tudunk képzelni olyan új fizetési konstrukciókat, amik könnyebbséget jelentenének a felhasználóknak. Ilyen lehet a post-paid rendszer, azaz az utólagos fizetés kialakítása.”

Fotó

Bagossy Tamás

Kapcsolódó tartalmak

A WebEye Magyarország honlapja

Útdíj információk

A Lambda-Com vállalatcsoport honlapja

Céginformáció

WebEye Magyarország Kft.

A WebEye Magyarország Kft. az Európa 14 országában jelen lévő 100 százalékban magyar tulajdonú Lambda-Com közlekedésinformatikai vállalatcsoport tagja. A Lambda-Com közlekedésinformatikai cégcsoport vezető szolgáltatása a telematikai (Mobile Resource Management) és szállítmányozási biztonságot támogató „WebEye megoldás”, amely GPS/GPRS technológia alkalmazásával a nap 24 órájában, valós időben teszi lehetővé a járművek mozgásának, útvonalának elemzését. Európa útjain összesen 40 ezer autóban van WebEye, ebből 23 ezret aktívan követnek.


www.hirlabor.hu

A Hírlabor a Flow Public Relations, Magyarország egyik vezető pr-ügynökségének SMR-gyűjtő site-ja. Itt találhatók azok a közlemények, melyeket az ügynökség megbízói már nem hagyományos sajtóközleményként, hanem közösségi funkciókkal gazdagított információgyűjteményként küldenek ki a sajtó munkatársai számára, megkönnyítve ezzel munkájukat. További információkat a Flow Public Relations honlapján talál, az SMR felépítéséről pedig itt olvashat. Ön is...

Folytatás »

Elérhetőségeink

  • twitter
  • facebook
  • linkedin
  • youtube
  • flickr

Fotók » Flickr