rss
Harmadával nőtt a GPS-alapú e-útdíj fizetések száma szeptemberben

Harmadával nőtt a GPS-alapú e-útdíj fizetések száma szeptemberben

Egyre többen választják a fedélzeti egységgel (OBU) történő útdíj-bevallást a viszonylati jeggyel szemben: szeptemberben 34%-kal nőtt a WebEye Magyarországhoz érkező megkeresések száma augusztus hónaphoz képest. A vállalat bevallási közreműködőként azt tapasztalta, hogy tesztidőszak hiányában ugyan nem volt zökkenőmentes a használatarányos e-útdíj magyarországi bevezetése, de mára közel 50 000 fuvarozó regisztrálta járműveit a rendszerbe.

Kulcsinformációk

  • Az e-útdíj rendszer tesztidőszak nélkül indult el, sokan ezért a kivárás mellett döntöttek és viszonylati jeggyel oldották meg az útdíj fizetést.
  • A viszonylati jeggyel történő fizetés azonban nehézkesebb, hiszen nem változtatható vele az útvonal és a tengelyszám, ráadásul automatikusan a legdrágább útvonalra irányítja a fuvarozót.
  • Ezzel szemben az OBU egy lényegesen rugalmasabb megoldás, azonban nem mindegy, hogy azt melyik bevallási közreműködőtől vásárolja meg a felhasználó.
  • Sokan próbálnak olcsó, kevésbé megbízható OBU-kat értékesíteni. Ezeknél nagyon magas a meghibásodás kockázata, ami nem várt útdíj-bírságot vonhat maga után, melynek nagysága ráadásul szeptember 1-jétől több százezer forint is lehet.
  • Célszerű ezért fokozottan figyelni a szolgáltatóválasztásnál és a stabil múltú, megbízható vállalatok minőségi termékeit keresni.

Eredeti sajtóközlemény

Harmadával nőtt a GPS-alapú e-útdíj fizetések száma szeptemberben

Idézet

Bagossy Tamás, a WebEye Magyarország ügyvezetője

“Az induláskor jelentkező problémák miatt júliusban és augusztusban átmenetileg visszaesést tapasztaltunk a megkeresések terén, szeptemberre azonban újra fellendült az OBU-k iránti kereslet. Jelenleg a fuvarozóknak közel 45%-a használ fedélzeti egységet a díjfizetésre és 55%-uk vásárol viszonylati jegyet, ez az arány azonban rendszer stabilizálódásával egyre inkább megfordul. Munkatársaink átlagosan óránként 14 000 virtuális jegytépést regisztrálnak, ami közel 34%-os növekedést jelent a nyári hónapokhoz képest. Ezzel párhuzamosan az operátorközpontunkhoz érkező riasztások száma a kezdeti időszakhoz viszonyítva harmadára csökkent, ami szintén arra utal, hogy egyre kiforrottabb a rendszer.”

“Fontos szempont a szolgáltatóválasztásnál, hogy a komolyabb telematikai rendszereknél a felhasználónak számos kiegészítő funkció is a rendelkezésére áll, amivel tovább optimalizálhatja fuvarfeladatait. Sokan ezért az útdíj bevallásához szükséges fedélzeti egység megvásárlásakor úgy döntenek, hogy olyan csomagot vesznek igénybe, ahol a díjfizetés mellett útvonaltervezésre, az üzemanyag-felhasználás monitorozására és akár a vezetési stílus figyelésére is lehetőség van. A WebEye a fuvarozói igényekre reagálva emellett egy úgynevezett eTachograph megoldást is kínál, ami a vezetési idők nyilvántartását és valós idejű kiértékelését teszi lehetővé, valamint a tachográf adatok távletölthetőségére is lehetőséget kínál Európa bármely pontjáról, ezzel komoly költségcsökkentést eredményezve a felhasználónak”.

Fotó

Bagossy Tamás

WebEye OBU

Kapcsolódó Tartalmak

A WebEye Magyarország honlapja

Útdíj információk

A Lambda-Com vállalatcsoport honlapja

Háttérinformáció

WebEye Magyarország Kft.

A WebEye Magyarország Kft. az Európa 14 országában jelen lévő 100 százalékban magyar tulajdonú Lambda-Com közlekedésinformatikai vállalatcsoport tagja. A Lambda-Com közlekedésinformatikai cégcsoport vezető szolgáltatása a telematikai-(Mobile Resource Management), szállítmányozási biztonságot támogató „WebEye megoldás”, amely GPS/GPRS technológia alkalmazásával a nap 24 órájában, valós időben teszi lehetővé a járművek mozgásának, útvonalának elemzését. Európa útjain összesen 40 ezer autóban van WebEye, ebből 23 ezret aktívan követnek.



www.hirlabor.hu

A Hírlabor a Flow Public Relations, Magyarország egyik vezető pr-ügynökségének SMR-gyűjtő site-ja. Itt találhatók azok a közlemények, melyeket az ügynökség megbízói már nem hagyományos sajtóközleményként, hanem közösségi funkciókkal gazdagított információgyűjteményként küldenek ki a sajtó munkatársai számára, megkönnyítve ezzel munkájukat. További információkat a Flow Public Relations honlapján talál, az SMR felépítéséről pedig itt olvashat. Ön is...

Folytatás »

Elérhetőségeink

  • twitter
  • facebook
  • linkedin
  • youtube
  • flickr

Fotók » Flickr