rss
Továbbra sem fordítanak elég energiát a vállalatok a pénzügyi információk transzparens közzétételére

Továbbra sem fordítanak elég energiát a vállalatok a pénzügyi információk transzparens közzétételére

A Deloitte friss felmérése szerint a pénzügyi válság hatására a hazai vállalatok hajlandósága az információk transzparens közzétételére még mindig alacsony. Az immár második alkalommal megjelentetett elemzésében a Deloitte lengyel cégek gyakorlatával hasonlította össze a hazai IFRS gyakorlatot. A nemzetközi standardalkotó testületek eközben olyan új változtatásokat készítenek elő a szabályozásban, amelyek a jövő évtől jelentős többlet-ráfordítást igényelnek majd a cégektől.

Kulcsinformációk

  • Második alkalommal tette közzé felmérését a Deloitte, amely a nemzetközi pénzügyi beszámolási standardok (IFRS) magyarországi alkalmazásával foglalkozik. A kutatást 24 tőzsdén jegyzett, valamint 5 tőzsdén kívüli cég 2011-évi IFRS beszámolója alapján állította össze a Deloitte.
  • Az eredménykimutatás terjedelme Magyarországon– az első sortól az adózott eredmény soráig számítva – 14 és 56 sor között mozgott, a 2011-es pénzügyi évben a vizsgált minta tekintetében átlagosan 29 soros eredménykimutatások készültek.
  • A Magyarországon vizsgált cégek konszolidált mérlegének átlagos terjedelme 36 sor volt a 2011-es évben, amely 2010-es év összehasonlító adatához képest (34 sor) nem mutat jelentős eltérést. A lengyel mintában szereplő cégek konszolidált mérlegének átlagos hossza ezzel szemben 42 sor volt.
  • A cégek 42 százaléka a főbb feltételezéseket és becslési bizonytalanságokat csak általános közzétételekben mutatta be, vagy nem tette közzé a 2011-es pénzügyi évben. 2010-ben a cégek 36 százaléka esett ugyanebbe a kategóriába.
  • A magyar mintában szereplő cégek 52 százaléka jelenítette meg az év végi céltartalékokkal kapcsolatos jövőbeli eseményekre vonatkozó főbb feltételezéseit, míg Lengyelországban ez a szám még alacsonyabb, 31 százalék. Ez az arány azt mutatja, hogy vizsgált cégek jelentős száma nem fejti ki becsléseit külső fél felé.

Eredeti sajtóközlemény

Fotó, ábra

Molnár Gábor

Deloitte IFRS felmérés

Idézet

Molnár Gábor, a Deloitte Kft. Pénzintézeti szektorra szakosodott csapatának számviteli tanácsadási partnere

“A pénzügyi válság miatt a vállalatok hajlandósága alacsonyabb az információk minél transzparensebb közzétételére. Az IASB (Nemzetközi Számviteli Standard Testület) és az FASB (Egyesült Államok Pénzügyi Számviteli Standard Testülete) több projekten dolgozik, többek között az ügyfelektől származó bevételekre, lízingre, pénzügyi instrumentumokra és biztosításra alkalmazandó standardokra vonatkozóan, melyek befejezése már idén várható. Az új standardok várhatóan nagy hatással lesznek a pénzügyi kimutatásokra a 2014-2015-ös években, és előreláthatólag jelentős energiát és időt fognak igényelni a cégektől.”

Kapcsolódó tartalmak

Céginformációk

A Deloitte-ról
A Deloitte számos iparágban nyújt könyvvizsgálati, valamint adó-, vezetési, pénzügyi tanácsadási és jogi szolgáltatásokat (ügyfeleinknek együttműködő ügyvédi irodánk, a Szarvas, Falcsik és Társai Ügyvédi Iroda nyújtja a jogi tanácsadási szolgáltatásokat) állami és magáncégek részére egyaránt. Több mint 150 országban jelen lévő hálózatán keresztül a Deloitte világszínvonalú szakértelemével és minőségi szolgáltatásaival segíti ügyfeleit abban, hogy megfeleljenek az előttük álló üzleti kihívásoknak. A Deloitte mintegy 200 000 szakértője egytől egyig arra törekszik, hogy a kiválóság mércéjévé váljon.
A Deloitte név az Egyesült Királyságban “company limited by guarantee” formában alapított Deloitte Touche Tohmatsu Limited társaságra és tagvállalatainak hálózatára utal, melyek mindegyike önálló, egymástól elkülönülő jogi személy. A Deloitte Touche Tohmatsu Limited és tagvállalatai jogi struktúrájának részletes bemutatását a következő link alatt találja: www.deloitte.hu/magunkrol.


www.hirlabor.hu

A Hírlabor a Flow Public Relations, Magyarország egyik vezető pr-ügynökségének SMR-gyűjtő site-ja. Itt találhatók azok a közlemények, melyeket az ügynökség megbízói már nem hagyományos sajtóközleményként, hanem közösségi funkciókkal gazdagított információgyűjteményként küldenek ki a sajtó munkatársai számára, megkönnyítve ezzel munkájukat. További információkat a Flow Public Relations honlapján talál, az SMR felépítéséről pedig itt olvashat. Ön is...

Folytatás »

Elérhetőségeink

  • twitter
  • facebook
  • linkedin
  • youtube
  • flickr

Fotók » Flickr