rss
Életet menthet az eCall: Magyarországon tesztelik az automatikus segélyhívó rendszert

Életet menthet az eCall: Magyarországon tesztelik az automatikus segélyhívó rendszert

A statisztikák szerint naponta átlagosan mintegy 75 halálos áldozatot követelnek az Európa közútjain előforduló különféle balesetek, ezek jelentős hányada pedig a későn kiérkező segítség miatt következik be. Éppen ezért a balesetek megelőzése mellett a segélyszolgálatok hatékonyabb működését tűzte ki célul az Európai Unió HeERO nevű projektje, amelyben Magyarország is részt vesz az eCall automatikus segélyhívó rendszer tesztelésével. Az EU irányelve alapján 2015-től minden, az Unió területén forgalomba kerülő gépjármű képes lesz automatikus segélykérés leadására annak érdekében, hogy a bajba jutottak a lehető leghamarabb segítséghez jussanak minden esetben, és így elkerülhető legyen a tragédia.

Kulcsinformációk

  • A jelenleg Európa-szerte tesztüzemben lévő rendszer fejlesztése Magyarországon a Best Way Traffic Kft, részvételével zajlik. A vállalat elsősorban a fedélzeti egységek és a segélyhívó vonal tesztelését végzi.
  • A gépjármű integrált elemét képező eCall berendezés vészhelyzet esetén kapcsolatot fog létesíteni a segélyszolgálati központtal, ahol képzett diszpécserek fogadják majd a hívásokat.
  • A diszpécser begyűjti az autó által eljuttatott információkat, majd meggyőződik a vészhelyzetről és annak valódiságáról, és továbbítja az üzenetet az illetékes bevetési szervek felé.
  • A rendszer használatával a segítség a baleset bekövetkeztét követően néhány percen belül elindulhat a GPS koordináták alapján meghatározott pontos helyszínre.
  • Hasonló megoldások eddig is léteztek a gépjárműpiacon, azonban mindössze a forgalomban lévő járművek 1%-át jelentő luxuskategóriájú autókban voltak elérhetőek.
  • Az eCall rendszer az EU célkitűzései szerint hamarosan minden újonnan gyártott járműben gyárilag megtalálható lesz – ez 2015-től kezdve Európában mintegy 15 millió gépjárművet jelenthet majd évente.

Idézet

Szvétek Ferenc, a Best Way Traffic Kft. szakértője

„Az eCall rendszer gyakorlatilag egy járműbe épített, folyamatos készenlétben álló intelligens telefon, amely baleset esetén automatikusan képes tárcsázni a segélyhívó számot. Ez a megoldás azért hatékonyabb a közvetlen telefonos segítségkérésnél, mert a járművezető eszméletvesztése esetén is aktiválódik, illetve a rendszer a műholdas kapcsolaton keresztül a baleset pontos GPS koordinátáit is elküldi a központnak, ezzel elősegítve, hogy a segélyszolgálatok a lehető leghamarabb a helyszínre érkezzenek”

„Jelenleg a vészhívások felépülése és az alapinformációk továbbítása terén folytatunk méréseket, illetve vizsgáljuk a segélyhívó központhoz eljuttatandó ún. MSD üzeneteket is. Az eCall 2015-ben történő bevezetéséig további folyamatos, átfogó tesztelésre van szükség, hiszen emberéletek múlhatnak a rendszer hatékonyságán”

Eredeti sajtóközlemény

Életet menthet az eCall: Magyarországon tesztelik az automatikus segélyhívó rendszert

Kép

eCall: hatékonyabb segélykérés

Videó

Kapcsolódó tartalmak

A Best Way Traffic honlapja

A Lambda-Com Csoport honlapja

Céginformáció

Best Way Traffic Kft.

A Best Way Traffic Kft. azzal a céllal alakult, hogy a budapesti és a bekötő utakat rendszerint használó autósok számára megteremtse a legjobb választás lehetőségét forgalomsűrűség szempontjából, egy webalapú szolgáltatással. Több éves fejlesztésük eredményeként, egy jól működő, felhasználóbarát valós idejű dugófigyelő rendszert alakítottak ki, amely mind a nagyobb logisztikai cégek, mind pedig a kis- és nagyvállalatok, illetve a lakosság számára hasznos adatokkal szolgál. A Best Way a közlekedésinformatikai megoldásaival Európa 14 országában jelenlevő, magyar tulajdonú Lambda-Com Csoport tagja.

Bővebb információ: http://www.bestway.hu/



www.hirlabor.hu

A Hírlabor a Flow Public Relations, Magyarország egyik vezető pr-ügynökségének SMR-gyűjtő site-ja. Itt találhatók azok a közlemények, melyeket az ügynökség megbízói már nem hagyományos sajtóközleményként, hanem közösségi funkciókkal gazdagított információgyűjteményként küldenek ki a sajtó munkatársai számára, megkönnyítve ezzel munkájukat. További információkat a Flow Public Relations honlapján talál, az SMR felépítéséről pedig itt olvashat. Ön is...

Folytatás »

Elérhetőségeink

  • twitter
  • facebook
  • linkedin
  • youtube
  • flickr

Fotók » Flickr