rss
MGYOSZ: a válság ellenszere a folyamatos alkalmazkodás

MGYOSZ: a válság ellenszere a folyamatos alkalmazkodás

Az európai gazdaság versenyképessége, a munkahelyek biztonsága egyre inkább múlik azon, hogy képesek-e alkalmazkodni az uniós cégek a globális gazdasági válság miatt kialakuló új kihívásokhoz. Egy uniós támogatással megvalósuló, magyar, cseh és szlovén részvétellel zajló projektben a válság által kikényszerített vállalati szerkezetátalakítások részleteiről készítettek felmérést az elmúlt hónapok során. A projekt hazai szakmai partnere a Munkaadók és Gyáriparosok Országos Szövetsége volt. A mai napon megrendezett záró konferencián a legfontosabb megállapítása: az egyszeri beavatkozásoknál sokkal hatékonyabb a folyamatos megújulás és az alkalmazkodás beépítése a vállalati stratégiába.

Kulcsinformációk

  • A válság által kikényszerített vállalati szerkezetátalakításokat vizsgáló uniós projektet bonyolított le az MGYOSZ.
  • A projektben Magyarország mellett Csehország és Szlovénia vett részt.
  • A projekt részeként az abban részt vevők felmérést végeztek és mélyinterjúkat készítettek számos vállalattal, hogy megismerjék azok válságstratégiáját.
  • A kutatás legfőbb megállapítása, hogy az egyszeri beavatkozásnál sokkal hatékonyabb a folyamatos megújulás és alkalmazkodási képesség.

Idézetek

Dr. Szórádi Sándor, a Szatmári Konzervgyár Zrt. tulajdonosa

“Válság esetén mindig a finanszírozás kerül a középpontba, a fejlesztések leállítása, a költségek megtakarítása. A Szatmári konzervgyár úgy döntött, hogy fejlesztésközpont válságstratégiával küzd a túlélésért. Három fő feladatunk volt a szervezetünk tekintetében: a menedzsment felkészítése arra, hogy érzékeny legyen az állandóan változó környezet adta problémákra. Vállalati kultúra fejlesztése nélkül nincs kilábalás a válságból, így erre a területre is fokozott figyelmet fordítottunk, valamint a humán erőforrásra, hiszen egy hátrányos helyzetű térségben dolgozunk, ahol nyáron négyszer annyian dolgoznak, mint ősszel.”

A válságstratégiánkat értékelve azt gondolom, hogy jó döntés volt a fejlesztésalapú megközelítés, jól ítéltük meg a termék pozícionálását és a piac mozgását, azonban rosszul ítéltük meg a költségelvonásokat. Tudomásul kell venni, hogy a KKV szektornak a költségtűrő képessége alacsony, az egyes költségelemeknek sokkal jobban összhangban kell lennie, nem lehet ezeket egymástól függetlenül, mind ráterhelni a kis- és közép vállalatokra. A KKV-k válságból való kilábalásának egyetlen útja, ha a rájuk terhelt költségek csökkennek, egyébként nemzetközi szinten is alul maradunk a versenyben.”

Dr. Losó József, a Mirelit Mirsa Zrt. tulajdonosa

“A nehezebb gazdasági helyzetben, hazai és régiós szinten is érzékelhetően csökkenő kereslet mellett az átalakításoknak, elsősorban a munkaszervezésnek, az innovációnak, és a munkaerő képzésnek van nagy jelentősége. Biztonság és minőség, ebben hiszünk, hiszen az élelmiszergyártás bizalmi szakma. Új technológiák, megújuló termékek és saját beszállítói hálózat, mindezek kiemelt területei tevékenységünknek. Azt gondolom, ezen értékeknek köszönhető, hogy az elmúlt években is stabil, sőt növekvő árbevétellel és számos hazai, nemzetközi díjjal rendelkezünk. Jelentős export tevékenységünk van, a világ számos pontjára, idei évtől Dél-Amerikába is szállítunk.”

Kuti Mihály, a Kód Kft. főtulajdonosa

“Folyamatos innováció, elégedett partnerek és egy kitűnő csapat, ezeknek köszönhetően tudunk jászberényi vállalatként világszerte több nagyvállalat elsőkörös beszállítói lenni. Cégünk legnagyobb értékének a humán erőforrást tartom. Amikor a válság beköszöntött eldöntöttük, hogy a csapatunkhoz nem nyúlunk hozzá, ez az egyik legjobb döntésünk volt. Nagyon nehéz nyelvtudással rendelkező mérnököket találni és megtartani, hiszen komoly problémák vannak a hazai szakemberképzéssel. A válságstratégiánk keretében rendbe tettük a finanszírozást, szervezeti átalakítást hajtottunk végre, fejlesztettük a folyamatainkat, intenzív oktatási, képzési programot dolgoztunk ki kollégáinknak, 50 fejlesztésmérnökünk pedig folyamatosan dolgozik saját, innovatív termékek fejlesztésén, technológiai előrelépésen annak érdekében, hogy új piacokat és új vevőket célozzunk meg.”

Az eredeti sajtóközlemény

MGYOSZ: a válság ellenszere a folyamatos alkalmazkodás

Kapcsolódó tartalmak

Az MGYOSZ honlapja

Információ a Szövetségről

A Munkaadók és Gyáriparosok Országos Szövetsége 1902-ben alakult. A versenyszféra több mint 60%-át képviseli mind a befektetett tőke, mind a forgalom és a munkavállalók számát tekintve. 6000 közép- és nagyvállalatot, 51 szakmai és 15 megyei-regionális szövetséget tömörít. Az MGYOSZ 2005 óta tagja az 1958-ban alakult BUSINESSEUROPE-nak.

A BUSINESSEUROPE Európa legbefolyásosabb munkaadói érdekképviseleti szervezeteként 35 ország 41 munkaadói szövetségeit tömöríti, és 25 multinacionális vállalat is közvetlen tagja. A csúcsszervezet által képviselt 20 millió kis-, közép- és nagyvállalat összesen 120 millió embernek ad munkát az Unióban.


www.hirlabor.hu

A Hírlabor a Flow Public Relations, Magyarország egyik vezető pr-ügynökségének SMR-gyűjtő site-ja. Itt találhatók azok a közlemények, melyeket az ügynökség megbízói már nem hagyományos sajtóközleményként, hanem közösségi funkciókkal gazdagított információgyűjteményként küldenek ki a sajtó munkatársai számára, megkönnyítve ezzel munkájukat. További információkat a Flow Public Relations honlapján talál, az SMR felépítéséről pedig itt olvashat. Ön is...

Folytatás »

Elérhetőségeink

  • twitter
  • facebook
  • linkedin
  • youtube
  • flickr

Fotók » Flickr