rss
Miért kötelező telematikai rendszer használata élőállat szállításnál?

Miért kötelező telematikai rendszer használata élőállat szállításnál?

Becslések szerint évente több mint 6 millió élőállatot fuvaroznak az Európai Unió területén, többségüket közúton. Az állatok szállítása szigorúan szabályozott logisztikai tevékenység, amely speciális infrastruktúrát és magas szintű felkészültséget igényel. Bagossy Tamás, a WebEye Magyarország szakértője szerint éppen ezért nem meglepő, hogy kötelező az ilyen speciálisnak számító fuvarfeladat esetében telematikai rendszer alkalmazása.

Kulcsinformációk

  • Élőállatok szállítása során többször meg kell állni a jószágok etetése, itatása és pihentetése céljából. A megállók – időtakarékosságból is – egybe kell, hogy essenek a sofőr pihenőidejével, és az is lényeges, hogy a kijelölt, vízfelvételre alkalmas parkolóban történjen a megállás.
  • Az egyik leggyakoribb probléma a megfelelő szellőzés és itatás megoldása a szállítótérben. A járművek speciálisan a különböző állatfajták igényeihez vannak alakítva, azonban így is előfordul, hogy idő előtt elfogy az ivóvíz, éppen nem megfelelő a hőfok vagy a levegőáramlás a raktérben.
  • Fontos kiemelni a sofőrök szerepét a folyamatban, hiszen ők azok, akik felelősséggel tartoznak a szállított jószágok épségéért. Ahhoz, hogy valaki élőállatokat szállíthasson, ma hivatalos, képzéshez kötött engedély szükséges, ami garantálja, hogy probléma esetén is képes szakszerűen cselekedni.

Eredeti sajtóközlemény

Miért kötelező telematikai rendszer használata élőállat szállításnál?

Videó



Idézet

Bagossy Tamás, a WebEye Magyarország szakértője

“A hatóságok felismerték, mennyi mindenhez kell alkalmazkodniuk az állatokat szállító vállalatoknak, így 2007 januárjától életbe lépett az 1/2005/EK rendelet, amely az élőállat-fuvarozást szabályozza. Ez a rendelet kitér a gépjárművekre és a háttér infrastruktúrára vonatkozó kritériumokra is, például kötelezővé teszi a menet- és pihenőidő ellenőrzésére szolgáló GPS-alapú nyomkövetést, illetve a sofőrök és fuvareszközök elektronikus nyilvántartását. Nem véletlen, hogy a telematikai rendszer kötelező eleme az ilyen szállítmányozási feladatoknak, hiszen amellett, hogy megkönnyíti a fuvarszervezést, az esetleges problémák kiszűrését is segíti.”

„A telematikai adatgyűjtés kiterjed a felszerelt járművek olyan műszaki paramétereire is, mint például a szellőzés, vagy a raktér hőmérsékletének regisztrációja. Ez azért hasznos, mert a rendszer azonnal jelzi az esetleges eltéréseket, így a jól képzett sofőrök időben tudnak intézkedni.”

Kapcsolódó tartalmak

A WebEye Magyarország Kft. honlapja

Céginformáció

WebEye Magyarország Kft.

A WebEye Magyarország Kft. az Európa 14 országában jelen lévő 100 százalékban magyar tulajdonú Lambda-Com közlekedésinformatikai cégcsoport tagja. A Lambda-Com közlekedésinformatikai cégcsoport vezető szolgáltatása a telematikai-(Mobile Resource Management), szállítmányozási biztonságot támogató „WebEye megoldás”, amely GPS/GPRS technológia alkalmazásával a nap 24 órájában, valós időben teszi lehetővé a járművek mozgásának, útvonalának elemzését. Európa útjain összesen 40 ezer autóban van WebEye, ebből 23 ezret aktívan követnek.

Bővebb információ: www.webeye.eu


www.hirlabor.hu

A Hírlabor a Flow Public Relations, Magyarország egyik vezető pr-ügynökségének SMR-gyűjtő site-ja. Itt találhatók azok a közlemények, melyeket az ügynökség megbízói már nem hagyományos sajtóközleményként, hanem közösségi funkciókkal gazdagított információgyűjteményként küldenek ki a sajtó munkatársai számára, megkönnyítve ezzel munkájukat. További információkat a Flow Public Relations honlapján talál, az SMR felépítéséről pedig itt olvashat. Ön is...

Folytatás »

Elérhetőségeink

  • twitter
  • facebook
  • linkedin
  • youtube
  • flickr

Fotók » Flickr