rss
Deloitte Régiós 500: a MOL továbbra is Közép-Európa második legnagyobb vállalata

Deloitte Régiós 500: a MOL továbbra is Közép-Európa második legnagyobb vállalata

Közép-Európa 500 legnagyobb vállalata 9,8 százalékos átlagos árbevétel-növekedést könyvelhetett el 2011-ben, így a 2010-ben elkezdődött mérsékelten pozitív tendencia tovább folytatódott. A térség 500 legjelentősebb vállalkozásának összesített árbevétele mintegy 707 milliárd eurót tett ki 2011-ben – ez nagyjából megfelel a 2008-as szintnek, az utolsó olyan évnek, amikor a világgazdasági válság még nem érte el régiónkat.

Kulcsinformációk

  • A 2012-es év első negyedévi adatainak tanúsága szerint a cégek átlagos árbevétele továbbra is folyamatos emelkedést mutat, a növekedési ütem azonban csak a fele a 2011-es szintnek.
  • A közép-európai cégvezetők kettős kihívás előtt állnak: nemcsak a legfontosabb exportpiacaikat fenyegető gazdasági nehézségekkel kell megküzdeniük, de az eurózóna elhúzódó válságával, és ezzel összefüggésben az európai bankrendszer beszűkült finanszírozási képességével is.
  • Az előző évi beszámolóhoz képest az első tíz helyezés csak kevés helyen változott: a ranglistát továbbra is a petrolkémiai és az energiaipari cégek uralták, összesen hét ilyen vállalkozás szerepelt az első tíz között.
  • A Deloitte felmérésének részvevői közül többen is egyetértettek azzal az állítással, hogy e változásokkal teli, viharos időszak sikeres átvészelésében kulcsfontosságú szerep jut majd a vállalatvezetőknek, és az ő képességeiknek.

Az eredeti sajtóközlemény

Deloitte Régiós 500: a MOL továbbra is Közép-Európa második legnagyobb vállalata

Fotó, Ábrák

Seres Béla

1. ábra: Top 10 vállalat 2011-ben

Top 10 vállalat 2011-ben

2. ábra: A Top 500 listán szereplő vállalatok országonkénti megoszlása

deloitte_ce_top_500_orszag

Videó

Christopher Laska, a Telenor Magyarország elnök-vezérigazgatója



Idézet

Seres Béla, a Deloitte közép-európai pénzügyi tanácsadási üzletágának ügyvezető partnere
“Tény, hogy a régió országai jobban teljesítenek, mint sok más gazdaság a világon, ez azonban nem jelenti azt, hogy Közép-Európa bármilyen módon immunis lenne azokra a hatásokra, amelyek ma már szinte folyamatos veszélyt jelentenek az egyes gazdaságokra. E kihívásokkal teli gazdasági környezetben kulcskérdés a vállalatvezetés minősége, amely dönthet szervezeti és piaci siker vagy kudarc között. ”

Christopher Laska, a Telenor Magyarország elnök-vezérigazgatója
“Véleményem szerint válság idején versenyelőnyt érhetünk el, ha a válságra lehetőségként tekintünk, és jól körülhatárolt stratégiát követünk; ez akkor valósítható meg, ha a vezetés és a működés nagy nyomás alatt is eredményes, a kommunikáció hatékony, a vezetők a vállalaton belül mindenki számára rendelkezésre állnak, és a vállalat tevékenysége minden területen eredményes. ”

Kapcsolódó tartalmak

A Deloitte Közép-európai Régiós 500 rangsorának 2012-es kiadása
Korábbi sajtóanyagok

Céginformáció

A Deloitte-ról
A Deloitte számos iparágban nyújt könyvvizsgálati, valamint adó-, vezetési, pénzügyi tanácsadási és jogi szolgáltatásokat (ügyfeleinknek együttműködő ügyvédi irodánk, a Szarvas, Falcsik és Társai Ügyvédi Iroda nyújtja a jogi tanácsadási szolgáltatásokat) állami és magáncégek részére egyaránt. Több mint 150 országban jelen lévő hálózatán keresztül a Deloitte világszínvonalú szakértelemével és minőségi szolgáltatásaival segíti ügyfeleit abban, hogy megfeleljenek az előttük álló üzleti kihívásoknak. A Deloitte mintegy 195 000 szakértője egytől egyig arra törekszik, hogy a kiválóság mércéjévé váljon.
A Deloitte név az Egyesült Királyságban “company limited by guarantee” formában alapított Deloitte Touche Tohmatsu Limited társaságra és tagvállalatainak hálózatára utal, melyek mindegyike önálló, egymástól elkülönülő jogi személy. A Deloitte Touche Tohmatsu Limited és tagvállalatai jogi struktúrájának részletes bemutatását a következő link alatt találja: www.deloitte.hu/magunkrol.


www.hirlabor.hu

A Hírlabor a Flow Public Relations, Magyarország egyik vezető pr-ügynökségének SMR-gyűjtő site-ja. Itt találhatók azok a közlemények, melyeket az ügynökség megbízói már nem hagyományos sajtóközleményként, hanem közösségi funkciókkal gazdagított információgyűjteményként küldenek ki a sajtó munkatársai számára, megkönnyítve ezzel munkájukat. További információkat a Flow Public Relations honlapján talál, az SMR felépítéséről pedig itt olvashat. Ön is...

Folytatás »

Elérhetőségeink

  • twitter
  • facebook
  • linkedin
  • youtube
  • flickr

Fotók » Flickr