rss
2010-hez képest 8000 tonnával kevesebb szén-dioxidot bocsátott ki tavaly a VELUX Cégcsoport

2010-hez képest 8000 tonnával kevesebb szén-dioxidot bocsátott ki tavaly a VELUX Cégcsoport

11 millió eurót fordított a VELUX Cégcsoport a 2009-es klímastratégiája bejelentése óta arra, hogy redukálja a termelőegységei által kibocsátott üvegházhatású gázok mennyiségét. A fosszilis fűtőanyagokról bio fűtőanyagok használatára való átállás hosszú és költséges folyamat – rendkívüli erőfeszítések eredményeképpen azonban elérhetők a környezet védelme érdekében kitűzött szén-dioxid-csökkentési célok.

Kulcsinformációk

  • 11 millió eurót költött a VELUX Cégcsoport a 2009-es klímastratégiája bejelentése óta arra, hogy redukálja a termelőegységei által kibocsátott üvegházhatású gázok mennyiségét.
  • 8000 tonnával kevesebb szén-dioxidot bocsátott ki tavaly a Cégcsoport 2010-hez képest.
  • A Cégcsoport célkitűzése, hogy 20 százalékkal csökkentse szén-dioxid-kibocsátását a 2012-es év végére.
  • További 43 millió eurót szán a Cégcsoport arra, hogy minél környezetkímélőbb termelést, fenntartható működést folytathasson.
  • 2020-ra a VELUX Cégcsoport a felére szeretné csökkenteni a szén-dioxid-kibocsátását.
  • A  beruházások legnagyobb része arra irányult, hogy a VELUX Cégcsoport növelni tudja energiahatékonyságát és kevesebb üvegházhatású gázt engedjen a szabadba gyáregységeiből. Részben azért sikerült redukálni a szén-dioxid-kibocsátást, mert az olaj- és gáztüzelésű bojlereket lecserélték forgács- és pellettüzelésűekre.

Eredeti közlemény

2010-hez képest 8000 tonnával kevesebb szén-dioxidot bocsátott ki tavaly a VELUX Cégcsoport

Idézetek

David P. Meyer, a VELUX Cégcsoport üzemeltetési vezérigazgató-helyettese:

„Két ok ad magyarázatot a jelenleg elért eredményekre; egyrészt a 2010-es szélsőségesen hideg tél, másrészt annak ténye, hogy számos befektetésünknek még nem érzékelhető a hatása. Nagy hidegben több energiát kell használnunk gyáraink és raktárhelyiségeink fűtéséhez. Amennyiben ez hagyományos fűtőanyaggal, vagyis olajjal és gázzal történik, a szén-dioxid-kibocsátás értelemszerűen megnő. Klímastratégiánk egyik sarokköve éppen az, hogy a fosszilis tüzelőanyagokról átálljunk a bio fűtőanyagok használatára, így még egy kemény télnek nem lesz hasonló hatása a jövőben. Ez képessé tesz majd minket arra, hogy elérjük célkitűzéseinket.”

„Új technológiákba való beruházásokkor számítani kell kezdeti problémákra, mielőtt érzékelhetők lesznek a fejlesztések pozitív hatásai. Nem szabad ilyenkor meginogni, ki kell tartani a kiválasztott stratégia mellett és véghez kell azt vinni. 2010-es beruházásaink teljes hatása 2011-ben vált érezhetővé, amikor több, mint 8000 tonna CO2-t spóroltunk meg.”

Vincze Zoltán, a VELUX Magyarország Kft. ügyvezető igazgatója:
„A VELUX Magyarország Kft. hosszú távú célokat tűzött ki maga elé, ami a fenntartható fejlődést és fejlesztést illeti. Annak érdekében, hogy a Cégcsoport a klímastratégiai célkitűzéseit meg tudja valósítani, két fő területet erősít globális szinten: az energiafelhasználás és az előállítási költségek csökkentését. A VELUX Magyarország Kft. a nemzetközi lépések fontos elemeként 2011-ben a tetőtériablak-gyártás során használt faforgács-elszívó rendszerét telepítette újra kb. 400 millió forint beruházással. A 490 tonnával kevesebb szén-dioxid kibocsátás mellett jelentős, 40%-os energia-megtakarítást realizált a gyár.”

Fényképek

Kapcsolódó tartalmak

A VELUX Magyarország Kft. honlapja

A VELUX Cégcsoport honlapja

A VELUX Cégcsoport vállalati felelősségvállalása

Háttérinformációk

A VELUX Magyarország Kft-ről
A VELUX az építőanyag-ipar egyik vezető világmárkája és vállalata, amely kínálatát közel 40 országban értékesíti. A cégcsoport 11 országban rendelkezik gyártóegységekkel, közöttük Magyarországon, Fertődön, amely a régió egyik legnagyobb munkaadója. A VELUX Magyarország Kft.1986 óta van jelen a hazai piacon – a 200 legnagyobb profitú vállalat egyike. Piacvezetőként élen jár az innovatív, ugyanakkor energiatakarékos és környezetbarát termékek bevezetése terén. A cég célja, hogy termékeivel – melyek a tetőn keresztül természetes fénnyel és friss levegővel látják el az épületeket – minőségi lakóterek és munkahelyek jöjjenek létre, újításain keresztül lehetővé téve azok energiagazdaságos kialakítását is.
2011-ben a VELUX márka immáron negyedik alkalommal nyerte el az üzleti kommunikáció egyik legrangosabb elismerésének számító Business Superbrands díjat. Az elismeréssel azokat a márkákat tüntetik ki, amelyek joggal szolgálnak rá a vásárlók és az üzleti partnerek bizalmára.
A VELUX Cégcsoportról
A VELUX Cégcsoport küldetése, hogy jobb lakókörnyezetet teremtsen a tetőn keresztül érkező napfénnyel és friss levegővel. Termékprogramja tetőtéri ablakok és lapostetős házakra készült megoldások széles skáláját fedi le. A vállalat számos árnyékolót, beépítőterméket és távvezérlő elemeket, valamint a tetőbe integrálható napkollektorokat is gyárt. A VELUX Cégcsoport a világ mintegy 40 országában képviselteti magát értékesítési vállalattal, 11 országban pedig termékgyártás is folyik. Megközelítően 10.000 alkalmazottat foglalkoztat, és a VKR Holding A/S tulajdonát képezi. A VKR Holding A/S korlátolt felelősségű társaság, amely alapítványok és az alapító család 100%-os tulajdonában van. További részletek: www.velux.com.


www.hirlabor.hu

A Hírlabor a Flow Public Relations, Magyarország egyik vezető pr-ügynökségének SMR-gyűjtő site-ja. Itt találhatók azok a közlemények, melyeket az ügynökség megbízói már nem hagyományos sajtóközleményként, hanem közösségi funkciókkal gazdagított információgyűjteményként küldenek ki a sajtó munkatársai számára, megkönnyítve ezzel munkájukat. További információkat a Flow Public Relations honlapján talál, az SMR felépítéséről pedig itt olvashat. Ön is...

Folytatás »

Elérhetőségeink

  • twitter
  • facebook
  • linkedin
  • youtube
  • flickr

Fotók » Flickr