rss
E-útdíj: elektronikus kapu vagy GPS?

E-útdíj: elektronikus kapu vagy GPS?

2013-tól a kormányzati tervek szerint Magyarországon is bevezetésre kerül a használatarányos útdíj, melynek lényege, hogy az üzemeltető a megtett kilométerek után, elektronikusan számlázza a fizetendő összeget az adott útszakaszon közlekedőknek. Az új, személyre szabott rendszer az európai tapasztalatok alapján kétféle technológiai megoldással történhet: utakra telepített mikrohullámú jeladókat hordozó elektronikus kapukkal, vagy GPS technológiával. A WebEye Magyarország szakértője szerint mindkét módszernek megvannak a maga előnyei és hátrányai.

Kulcsinformációk

  • Az úgynevezett free-flow típusú, azaz az autók megállítása nélküli útdíjrendszerek esetében egy beépített egység (on board unit) segítségével automatikusan, vagy a fizető terminálokon keresztül lehet rendezni a számlát.
  • Európában jelenleg az elektromos kapurendszer dominál, mivel ezeket akkor építették ki, amikor más alternatíva még nem merült fel.  Kész iparági megoldások állnak tehát rendelkezésre, hiszen Németországban, Ausztriában, Csehországban és Lengyelországban is így szedik az útdíjat.
  • Az Európai Unió ajánlása szerint a jövő a GPS technológiáé. A műholdas rendszerek előnye, hogy az e-útdíjon kívül az általános járműkontroll, illetve a logisztikai szabályozás terén is jól kihasználhatóak az így nyert adatok. Jelenleg Svájcban és Szlovákiában működik GPS alapú útdíjrendszer.
  • Az európai tapasztalatok azt mutatják, hogy az elektronikus útdíj bevezetése hosszú távon gördülékenyebbé és gazdaságosabbá teszi az autópálya-forgalmat.

Az eredeti sajtóközlemény

Kapcsolódó tartalmak

Videó



Fotó

Bagossy Tamás

Idézet

Bagossy Tamás, a WebEye Magyarország üzletágvezetője
„Tapasztalataink azt mutatják, hogy Európában már évek óta eredményesen működik a kilométer-alapú díjazás. Az e-útdíj hazai bevezetésének egyik kérdése, hogy milyen technológiával történik majd. Két megoldás kínálkozik: az elterjedtebb elektronikus kapurendszer, vagy az Európai Unió ajánlása szerint a jövőt jelentő GPS jelekkel kommunikáló műholdas rendszerek telepítése. Egy biztos, a meglévő infrastruktúrát teljesen át kell majd alakítani, hogy alkalmassá váljon az autópálya-használat pontos nyomon követésére.”

Céginformáció

WebEye Magyarország Kft.
A WebEye Magyarország Kft. az Európa 14 országában jelen lévő 100 százalékban magyar tulajdonú Lambda-Com közlekedésinformatikai cégcsoport tagja. A Lambda-Com közlekedésinformatikai cégcsoport vezető szolgáltatása a telematikai-(Mobile Resource Management), szállítmányozási biztonságot támogató „WebEye megoldás”, amely GPS/GPRS technológia alkalmazásával a nap 24 órájában, valós időben teszi lehetővé a járművek mozgásának, útvonalának elemzését. Európa útjain összesen 40 ezer autóban ketyeg WebEye, ebből 23 ezret aktívan követnek.
Bővebb információ: www.webeye.eu


www.hirlabor.hu

A Hírlabor a Flow Public Relations, Magyarország egyik vezető pr-ügynökségének SMR-gyűjtő site-ja. Itt találhatók azok a közlemények, melyeket az ügynökség megbízói már nem hagyományos sajtóközleményként, hanem közösségi funkciókkal gazdagított információgyűjteményként küldenek ki a sajtó munkatársai számára, megkönnyítve ezzel munkájukat. További információkat a Flow Public Relations honlapján talál, az SMR felépítéséről pedig itt olvashat. Ön is...

Folytatás »

Elérhetőségeink

  • twitter
  • facebook
  • linkedin
  • youtube
  • flickr

Fotók » Flickr