rss
A magyar vásárló a hazai terméket támogatja – egészen a pénztárig

A magyar vásárló a hazai terméket támogatja – egészen a pénztárig

Bár a magyarok szívesen vásárolnának itthoni termékeket, egyelőre inkább az árak határozzák meg, mi kerül a kosárba. Hiába a Kiváló Magyar Élelmiszer védjegy és a közösségi marketingreklámok, a magyar boron és pálinkán kívül egyelőre kevés hazai termék vívott ki magának biztos helyet a honi élelmiszerpiacon, pontosabban a javunkra írható minőségi különbségek nem mindig tükröződnek vissza a polcok kínálatában – hívja fel a figyelmet dr. Totth Gedeon, a Budapesti Gazdasági Főiskola intézetvezetője a Marketing Szövetség elnökségi tagja az Élelmiszerklub közösségi agrár- és élelmiszermarketing szakmai műhelyvitáját követően.

Kulcsinformációk

  • A közösségi agrármarketing hazai helyzetéről, lehetőségeiről tartott konferenciát a napokban az Élelmiszerklub.
  • A konferencián elhangzott, bár a magyarok szívesen vásárolnának itthoni termékeket, egyelőre inkább az árak határozzák meg, mi kerül a kosárba.
  • A magyar boron és pálinkán kívül egyelőre kevés hazai termék vívott ki magának biztos helyet a honi élelmiszerpiacon.
  • A Kiváló Magyar Élelmiszer védjegy ismertsége és elfogadása az erőfeszítések ellenére csak lassan nő.

Idézetek

Dr. Totth Gedeon, a BGF intézetvezető főiskolai tanára:

  • Minden eddigi kutatás azt mutatja, hogy a magyarok etnocentrikusak, azaz előnyben részesítik a hazai termékeket az import árukkal szemben. Ez igaz is, egészen a pultig, amikor választani kell a kicsit drágább hazai, vagy az adott esetben olcsóbb import termékek között. Természetesen nincsenek illúzióink, a nehezedő megélhetési körülmények nem segítik az esetenként drágább magyar termékek piaci pozícióinak az erősödését.
  • A hazai közösségi marketing jelenleg – nagyon helyesen – a belföldi piacra koncentrál, hiszen, ahhoz, hogy hosszútávon külföldön versenyképesek legyünk, először itthon kell azzá válnunk. Ugyanakkor a fogyasztói szokásokról általában elmondható, hogy rögzültek, konzervatívak, megváltoztatásukhoz sok időre és a megfelelő körülmények együttállására van szükség.”

Eredeti sajtóközlemény

A magyar vásárló a hazai terméket támogatja – egészen a pénztárig

Fotó


Videó


Kapcsolódó tartalmak

A BGF honlapja

A BGF Facebook oldala

A Kiváló Magyar Élelmiszer védjegy honlapja

Intézményi információk

Magyarország legnagyobb, mintegy 20 ezer hallgatót képező főiskolája, a Budapesti Gazdasági Főiskola (BGF) 2000. január elsejétől a három jogelőd intézmény – a Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Főiskola, a Külkereskedelmi Főiskola, valamint a Pénzügyi és Számviteli Főiskola – összevonásával alakult meg. A jogelőd intézményekben végzettek, illetve az elmúlt években BGF-es oklevelet szerzők a hazai munkaerőpiac legelismertebb, legkeresettebb szakemberei, számosan közülük a magyar társadalom és gazdaság vezető személyiségei.
Budapesti Gazdasági Főiskola küldetése az, hogy az üzleti tudományokban, valamint a kapcsolódó tudományágak területén az alapképzés, a mesterképzés, a szakirányú továbbképzés és egyéb felsőfokú szakképzés szintjén az ország és a kelet-közép-európai térség egyik vezető gazdasági felsőoktatási intézménye legyen.
A Budapesti Gazdasági Főiskola 2010 májusában a Felsőoktatási Minőségi Díj elismerésben részesült a minőségfejlesztés terén elért kiemelkedő eredményeinek elismeréséül. Az intézmény 2011 júniusában tagságot kapott az Európai Egyetemek Szövetségében (EUA), mely Európa vezető felsőoktatási szervezete, míg 2012-ben a Nemzetközi Egyetemi Szövetséghez (IAU), az UNESCO felsőoktatási szervezetéhez csatlakozott.


www.hirlabor.hu

A Hírlabor a Flow Public Relations, Magyarország egyik vezető pr-ügynökségének SMR-gyűjtő site-ja. Itt találhatók azok a közlemények, melyeket az ügynökség megbízói már nem hagyományos sajtóközleményként, hanem közösségi funkciókkal gazdagított információgyűjteményként küldenek ki a sajtó munkatársai számára, megkönnyítve ezzel munkájukat. További információkat a Flow Public Relations honlapján talál, az SMR felépítéséről pedig itt olvashat. Ön is...

Folytatás »

Elérhetőségeink

  • twitter
  • facebook
  • linkedin
  • youtube
  • flickr

Fotók » Flickr