rss
Miben látják a kiutat a hazai vállalatok vezetői?

Miben látják a kiutat a hazai vállalatok vezetői?

Stratégiaváltás, innováció, vállalati tranzakciók és az ügyfélkapcsolatok fókuszáltabb fejlesztése lehet a válság ellenszere – állítja az a közel 70 magyarországi vezérigazgató, akivel személyesen készített felmérést a PwC Magyarország. A globálisan 15 éve, hazánkban idén első alkalommal elvégzett Vezérigazgató Felmérés a cégek első számú vezetőinek véleményét, várakozásait és terveit gyűjti össze.  A hazai kutatás szakmai partnere a legnagyobb magyarországi munkaadói érdekképviseleti szervezet, a Munkaadók és Gyáriparosok Országos Szövetsége (MGYOSZ) volt.

Kulcsinformációk

  • A PwC első Magyarországi Vezérigazgató Felmérésének célja, hogy átfogó képet nyújtson a globális és hazai gazdasági kilátásokról,  és választ kapjon arra, miben látják a kiutat a hazai vállalatvezetők a talpon maradás és a növekedés felé.
  • Hazánkban a vezérigazgatók négyötöde szkeptikus a makrogazdaság élénkülését illetően az előttünk álló 12 hónapban.
  • A legfőbb aggodalmak között szerepel a tőkepiacok stabilitása (64%), a kormányzati intézkedések, a költségvetési hiány és adósság terhek (66%) és az árfolyamok ingadozása (58%).
  • A PwC globális felmérése szerint a cégvezetők a fejlődő országok (főként a BRIC országok) felé fordulnak, míg hazánkban a tervek középpontjában a már meglévő, leginkább hazai piacokon megszerzett részesedés növelése áll.
  • A felmérésben résztvevők válaszai alapján egyértelműen kiderül, hogy a kutatás-fejlesztés és innováció a vállalati növekedési irányok legfontosabb elemei közé tartoznak.
  • A magyarországi vezérigazgatók a világ többi vállalatvezetőjéhez hasonlóan a nem organikus fejlődési lehetőségeket, az összeolvadási és felvásárlási tranzakciókat is a legfontosabb növekedési lehetőségek között jelölték meg.
  • A vállalatvezetők kiemelt figyelmet fordítanak az ügyfelekkel való kapcsolattartásra és kapcsolatépítésre: 58 százalékuk a jövőben több időt fordítana az ügyfélkapcsolatok ápolására, 69 százalékuk a vállalat termék- vagy szolgáltatás-portfóliójának bővítésére és fejlesztésére kiemelten törekszik majd.
  • A hazai vállalatvezetők közel kétharmada tervezi a ráfordítások optimalizálását és a személyzeti struktúra átalakítását.
  • A magyarországi vállalatok többsége a rövid távú, adaptív stratégiai tervezés híve, öt évnél hosszabb távra csupán a megkérdezett cégvezetők egyötöde tervez.
  • Minden második magyarországi vezérigazgató tervei között szerepel, hogy növelje befektetéseit a képzett munkaerő-állomány létrehozása és támogatása területén az elkövetkező 3 évben.

Eredeti sajtóközlemény

Miben látják a kiutat a hazai vállalatok vezetői?

Fotók

Futó PéterRolek Ferenc

Videók

Idézetek

Dr. Futó Péter, az MGYOSZ elnöke, a BUSINESSEUROPE alelnöke

  • „Sokan úgy gondolják, hogy válság idején természetes és éppen ezért elfogadható az üzleti környezet kiszámíthatóságának romlása, ez azonban épp fordítva van. A válság közepette van igazán szüksége arra a vállalatoknak, hogy kiszámítható körülmények mellett tervezhessenek, enélkül ugyanis lehetetlenné válik a kilábalás. Tudomásul kell vennünk, hogy jelenleg a nemzetközi közösség pozitív megítélése minden korábbinál fontosabb. A Magyarországon működő vállalatok sikerének szempontjából létfontosságú az EU, a nemzeti kormányok, az IMF, a működő tőke és a pénzügyi befektetők bizalmának visszaszerzése.”

Dr. Rolek Ferenc, az MGYOSZ alelnöke, a Budapest Bank vezérigazgató-helyettese

  • „A magyar munkaerőpiacon az alacsony foglalkoztatási szint jelenti az egyik legnagyobb problémát, elsősorban a szakképzetlen munkaerő körében. Ezen a területen a több évtized alatt kialakult hátrányunkat a munkaadói járulékok csökkentése mellett csakis az oktatási rendszer, azon belül is a szakképzési intézmények fejlesztésével és újragondolásával oldhatjuk meg. Az új Munka Törvénykönyvében ugyanakkor szerencsére számos olyan változás szerepel, mely a rugalmasabb foglalkoztatási formáknak kedvez, ezzel hosszabb távon lehetőséget teremt a foglalkoztatás bővítésére.”

Nick Kós, PwC Magyarország

  • „Nem dughatják a fejüket a homokba a vállalatok vezetői, és nem hivatkozhatnak minden döntésükkel a recesszióra. Mind a cégük, a munkavállalóik, az üzlettársaik, valamint a részvényeseik megoldást várnak el tőlük, és nem kifogásokat.”– emelte ki Nick Kós, a PwC Magyarország Könyvvizsgálati Üzletágvezetője, aki július 1-től tölti majd be a cég vezérigazgatói posztját. „Felmérésünk eredményei szerint a vezérigazgatók levonták a tanulságokat az elmúlt évek történéseiből, és képesek azok tükrében új, fenntartható célkitűzéseket meghatározni a profitabilitás helyreállítása vagy akár a növekedés elősegítése érdekében.”

Kapcsolódó tartalmak

Futó Péter: az innováció támogatása jelent kitörési pontot Európa számára -- sajtóközlemény

MGYOSZ: Európa lemaradhat az innovációs versenyben -- sajtóközlemény

Az MGYOSZ honlapja

A PwC honlapja

Háttér-információ

A Munkaadók és Gyáriparosok Országos Szövetsége 1902-ben alakult. A versenyszféra több mint 60%-át képviseli mind a befektetett tőke, mind a forgalom és a munkavállalók számát tekintve. 6000 közép- és nagyvállalatot, 51 szakmai és 15 megyei-regionális szövetséget tömörít. Az MGYOSZ 2005 óta tagja az 1958-ban alakult BUSINESSEUROPE-nak.

A PwC-ről

A világ 158 országában jelenlévő PwC hálózat 169 ezer szakértője minőségi könyvvizsgálati, adó és tanácsadási szolgáltatásokat nyújt, hozzásegítve ügyfeleit a számukra fontos értékek megteremtéséhez. Amennyiben többet szeretne megtudni cégünkről, kérjük látogasson el honlapunkra: www.pwc.hu


www.hirlabor.hu

A Hírlabor a Flow Public Relations, Magyarország egyik vezető pr-ügynökségének SMR-gyűjtő site-ja. Itt találhatók azok a közlemények, melyeket az ügynökség megbízói már nem hagyományos sajtóközleményként, hanem közösségi funkciókkal gazdagított információgyűjteményként küldenek ki a sajtó munkatársai számára, megkönnyítve ezzel munkájukat. További információkat a Flow Public Relations honlapján talál, az SMR felépítéséről pedig itt olvashat. Ön is...

Folytatás »

Elérhetőségeink

  • twitter
  • facebook
  • linkedin
  • youtube
  • flickr

Fotók » Flickr