rss
Építőipar 2012: A felújítások éve lesz az idei

Építőipar 2012: A felújítások éve lesz az idei

Az épületfelújítási-kedv további erősödésére számítanak a szakértők 2012-ben, ami segítheti az építőipart a gazdasági válság túlélésében. Tavaly jelentős mértékben növekedett az energiamegtakarítást eredményező korszerűsítések aránya az újépítésű beruházásokhoz képest, köszönhetően elsősorban az energiaár támogatások megszüntetésének, valamint az egyre árérzékenyebb fogyasztóknak. A 2012. január 1-jétől életbe lépő, az ingatlan eladásakor és bérbeadáskor kötelezővé tett energetikai tanúsítvány miatt ez a tendencia tovább erősödik az idén.

Kulcsinformációk

  • 2012-ben az épületfelújítási-kedv további erősödésére számítanak a szakértők: az új lakások helyett egyre inkább meglévő ingatlanjaikat fogják felújítani és korszerűsíteni az emberek.
  • 2011-ben jelentős mértében növekedett az energiamegtakarítást eredményező korszerűsítések aránya az újépítésű beruházásokhoz képest; ez az energiaár támogatások megszüntetésével, valamint a fogyasztók fokozódó árérzékenységével magyarázható.
  • A Masterplast felmérése szerint Magyarországon egyre energiatudatosabbak az ingatlantulajdonosok: az alkalmazott homlokzati hőszigetelés átlagos vastagsága már 2010-ben is elérte a 6,4 centiméteres értéket, ami megfelelt a régiós átlagnak, 2011-re pedig a 7 centiméteres vastagság vált jellemzővé.
  • A hazai hőszigetelés átlagos vastagsága ugyan elmaradt még az osztrákok 14 centiméteres átlagától, amely a legvastagabb a régióban, de már 2010-ben is meghaladta a horvát és szlovák 5,3 és 6,3 cm-es szintet.
  • E tendencia tavaly is folytatódott, 2011-ben átlagosan 9 százalékkal nőtt az alkalmazott homlokzati hőszigetelés vastagsága hazánkban, amely 0,6 cm-es növekedést jelent.
  • Megfelelő vastagságú hőszigetelés számos előnnyel jár; az ingatlan energiaköltségének 25-33 százaléka is megtakarítható.
  • A leggyakoribb energiamegtakarítást eredményező felújítások a fűtés és a melegvíz ellátás korszerűsítése, a nyílászárócsere, és az utólagos hőszigetelés.
  • A vastagabb hőszigetelés beépítése nem jelenti a beruházás költségének nagymértékű növekedését: csupán az anyagvastagságból jelentkező különbözetet kell a beruházónak megfizetnie.

Eredeti sajtóközlemény

Építőipar 2012: A felújítások éve lesz az idei

Idézet

Tibor Dávid, a Masterplast elnök-vezérigazgatója:

“Már 2009-ben is felhívtuk a figyelmet arra a várható trendre, hogy új lakások vásárlása helyett az emberek egyre inkább meglévő ingatlanjaikat újítják fel, korszerűsítik majd. A január elsején életbe lépett új kötelezettséggel mind az eladó fél, mind a vevők jól járnak. Kevesen tudják, hogy egy átlagos, 1970-ben épült családi ház energiaigénye évente 250 kWh/m², ami olyan, mintha az autónk 20 liter üzemanyagot fogyasztana 100 km-en, pedig ez viszonylag kis beruházással gyorsan a felére, harmadára csökkenthető.”

Fotók

(A képekre duplán kattintva a fotók letölthetők.)

Kapcsolódó tartalmak

A Masterplast Nyrt. honlapja

Bevezették a Masterplast részvényeket a Budapesti Értéktőzsére

A Masterplast-sikertörténet a tőzsdén folytatódik

Céginformáció

A Masterplast 1997-ben alakult. Mára Kelet-Közép-Európa meghatározó építőipari szigetelőanyag-gyártó és forgalmazó vállalata, amely 13 országban rendelkezik leányvállalattal, köztük Oroszországban, Ukrajnában és Romániában. A vállalatcsoport forgalmának túlnyomó részét a saját gyártású vagy a saját márkanév alatt bérgyártatott termékek teszik ki.
A vállalat igazgatóságát, illetve igazgatótanácsát nagy üzleti és tőkepiaci tapasztalattal rendelkező üzletemberek – Bojár Gábor, Szőnyi J. András és Dr. Gara Iván – erősítik, akik már három éve változatlan felállásban segítik a cég működését. 2011. november 29-én a PSZÁF engedélyével és a bevezetési kérelem tőzsdei jóváhagyásával megtörtént a cég részvényeinek technikai bevezetése a Budapesti Értéktőzsdére. A technikai bevezetést a társaság tervei szerint 2012-ben tőkebevonás követi.


www.hirlabor.hu

A Hírlabor a Flow Public Relations, Magyarország egyik vezető pr-ügynökségének SMR-gyűjtő site-ja. Itt találhatók azok a közlemények, melyeket az ügynökség megbízói már nem hagyományos sajtóközleményként, hanem közösségi funkciókkal gazdagított információgyűjteményként küldenek ki a sajtó munkatársai számára, megkönnyítve ezzel munkájukat. További információkat a Flow Public Relations honlapján talál, az SMR felépítéséről pedig itt olvashat. Ön is...

Folytatás »

Elérhetőségeink

  • twitter
  • facebook
  • linkedin
  • youtube
  • flickr

Fotók » Flickr