rss
Az amerikai Brad Van Liew a VELUX 5 Oceans vitorlásverseny első etapjának győztese

Az amerikai Brad Van Liew a VELUX 5 Oceans vitorlásverseny első etapjának győztese

Az első szakasz végéhez ért az öt kontinenst érintő egyéni vitorlásverseny, a VELUX 5 Oceans. A győztes amerikai kapitány, Brad Van Liew csupán kis előnnyel rendelkezett a második, lengyel versenyzőhöz képest.

Kulcsinformációk

  • Október 17-én La Rochelle-ből hajóztak ki az egyedülálló földkörüli szóló-vitorlásverseny, a VELUX 5 OCEANS résztvevői.
  • Hat ország vitorlázói vágtak neki a 30,000 tengeri mérföldnek: Lengyelország, USA, Belgium, Kanada, Nagy-Britannia, valamint Ausztrália képviselteti magát.
  • A VELUX Cégcsoport által második alkalommal támogatott 2010-2011-es világverseny öt kontinenst érint, a verseny 28 éves történetében az összes indulónak csak 65%-a, 73 kapitány ért célba.
  • Az első etap győztese, a 42 éves Brad Van Liew 2002-ben már győzött a versenyen és azóta is kétszer részt vett rajta.
  • Az első szakaszon 8.003 tengeri mérföldet tett meg 11.9 csomós átlagsebesség mellett.

Az eredeti sajtóközlemény

Link: Az amerikai Brad Van Liew a VELUX 5 Oceans vitorlásverseny első etapjának győztese

Fényképek

Videó

Igény esetén televíziós minőségben is biztosítjuk a képanyagot.



Idézet

Brad Van Liew, az első etap győztese

„Nagyon jó érzés Fokvárosban lenni, de jó volt a négy fal között eltöltött négy hét is. Kiváló ösztönző volt számomra Gutek, a versenytársam, aki nagy iramot diktált. Rajta kívül néha az időjárás is kihívásokat adott. Amikor elhagytam Franciaország partjait, még nem tudtam, hogy miért is kezdtem bele a versenybe, de most már igen – nagyon élvezem.”

Kapcsolódó tartalmak

Háttéranyag: a versenyzők bemutatása

A rajtról szóló SMR

A VELUX 5 Oceans honlapja (angol nyelvű)

A VELUX Magyarország Kft. honlapja

Háttérinformációk

A VELUX 5 OCEANS-ről

Az október 17-én indult, 2010-2011-es VELUX 5 OCEANS szólóvitorlás verseny a második, amelyet a VELUX Cégcsoport támogatásával rendeznek meg. Az első mezőny 1982-ben rajtolt el, ám gyökerei ennél is korábbra nyúlnak vissza: David White szólóvitorlázó 1979-ben vetette fel egy világkörüli verseny ötletét, s az első 17 hajó 1982 őszén hagyta el a kikötőt (Goat Island, Newport, Rhode Island). A BOC Challenge (British Oxygen Corporation) során négy főbb megállót érintettek a részt vevők, Fokvárost, Sydney-t, Rio de Janeiro-t, majd végül ismét Newport kikötőjét. 1998-tól a verseny „A világ körül egyedül” nevet vette fel (Around Alone), s 2006 óta viseli a VELUX 5 OCEANS nevet.

A verseny embert próbáló, a fedélzeten naponta 7000 Kcal-ra van szüksége a kapitányoknak a magányos teljesítményhez, és mindössze 30 percet töltenek átlagosan egyhuzamban alvással. A rendezvény 28 éves történetében eddig két ember vesztette életét a nem mindennapi megmérettetésen, és hét hajó süllyedt el a tengeren. A legidősebb versenyző 67 évesen teljesítette a távot, s mindössze az indulók 65%-a, 73 kapitány ért célba a 28 év alatt.

Brad Van Liew-ről

Az amerikai versenyző, Brad Van Liew nevezése egyértelműen emeli a verseny fényét. Először 1998-ban állt a startvonalhoz, majd mikor újra elindult 2002-ben, meg is nyerte a versenyt. A 42 éves Brad magát csak ‘adrenalin-junkie’-nak aposztrofálja: búvárkodik, krosszmotorozik, lovagol, vadászik. Ma, nyolc évvel a szóló-vitorlázást követően, Brad visszatért. Ezúttal, elismerve a fenntarthatóság kérdéskörének fontosságát, a világon elsőként fosszilis üzemanyag használata nélkül kísérli meg körülvitorlázni a földet– csakúgy, mint Derek Hatfield.

A VELUX Magyarország Kft.-ről

A VELUX az építőanyag-ipar egyik vezető világmárkája és vállalata, amely kínálatát közel 40 országban értékesíti. A cégcsoport 11 országban rendelkezik gyártóegységekkel, közöttük Magyarországon, Fertődön, amely a régió egyik legnagyobb munkaadója. A VELUX Magyarország Kft.1986 óta van jelen a hazai piacon – a 200 legnagyobb profitú vállalat egyike. Piacvezetőként élen jár az innovatív, ugyanakkor energiatakarékos és környezetbarát termékek bevezetése terén. A cég célja, hogy termékeivel – melyek a tetőn keresztül természetes fénnyel és friss levegővel látják el az épületeket – minőségi lakóterek és munkahelyek jöjjenek létre, újításain keresztül lehetővé téve azok energiagazdaságos kialakítását is.
Idén a VELUX márka harmadik alkalommal nyerte el az üzleti kommunikáció egyik legrangosabb elismerésének számító Business Superbrands díjat. Az elismeréssel azokat a márkákat tüntetik ki, amelyek joggal szolgálnak rá a vásárlók és az üzleti partnerek bizalmára.

A VELUX Cégcsoportról

A VELUX Cégcsoport küldetése, hogy jobb lakókörnyezetet teremtsen a tetőn keresztül érkező napfénnyel és friss levegővel. Termékprogramja tetőtéri ablakok és lapostetős házakra készült megoldások széles skáláját fedi le. A vállalat számos árnyékolót, beépítőterméket és távvezérlő elemeket, valamint a tetőbe integrálható napkollektorokat is gyárt. A VELUX Cégcsoport a világ mintegy 40 országában képviselteti magát értékesítési vállalattal, 11 országban pedig termékgyártás is folyik. Megközelítően 10.000 alkalmazottat foglalkoztat, és a VKR Holding A/S tulajdonát képezi. A VKR Holding A/S korlátolt felelősségű társaság, amely alapítványok és az alapító család 100%-os tulajdonában van. További részletek: www.velux.com.


www.hirlabor.hu

A Hírlabor a Flow Public Relations, Magyarország egyik vezető pr-ügynökségének SMR-gyűjtő site-ja. Itt találhatók azok a közlemények, melyeket az ügynökség megbízói már nem hagyományos sajtóközleményként, hanem közösségi funkciókkal gazdagított információgyűjteményként küldenek ki a sajtó munkatársai számára, megkönnyítve ezzel munkájukat. További információkat a Flow Public Relations honlapján talál, az SMR felépítéséről pedig itt olvashat. Ön is...

Folytatás »

Elérhetőségeink

  • twitter
  • facebook
  • linkedin
  • youtube
  • flickr

Fotók » Flickr