rss
Újabb ház készült el a Model Home 2020 program keretében

Újabb ház készült el a Model Home 2020 program keretében

Ausztriában elkészült az a Napfényház névre keresztelt családi ház, amely a VELUX Cégcsoport által indított, a fenntartható életmód lehetőségeit vizsgáló Model Home 2020 program harmadik épülete. A program keretein belül az eddigi két dán és a mostani osztrák épület mellett még további három ház épül fel a jövőben Németországban, Franciaországban és Nagy-Britanniában.

Kulcsinformációk

  • Elkészült a VELUX Cégcsoport által indított Model Home 2020 program harmadik épülete: a korábbi két dán és a mostani osztrák ház mellett további három ház építését tervezik a jövőben.
  • A VELUX Cégcsoport Model Home 2020 projektjével azt kívánta bizonyítani, hogy a még mai technológiával készült termékek használatával is meg lehet felelni a fenntartható épületekkel szemben támasztott elvárásoknak, valamint az EU-s szabályozásnak.
  • Az Ausztriában, Pressbaumban található Napfényház (Sunlighthouse) több szempontból is különleges: négyszer több napfényt fogad be, a házban egész évben friss levegő kering, fűtésre csak minimális mértékben van szükség, a napelemeknek köszönhetően pedig az áramellátás is biztosított.
  • A Napfényházat az elkövetkező hónapokban a nagyközönség is megtekintheti, ezt követően értékesíteni fogják, ugyanakkor a kísérlet ezzel nem ér véget: a VELUX Cégcsoport továbbra is vizsgálni fogja az épület energiafogyasztását.

Eredeti sajtóközlemény

Link: Újabb ház készült el a Model Home 2020 program keretében

Háttéranyag

Link: Megszülettek az első Model Home 2020 mérési eredmények

Fényképek

Kattintás után az eredeti, nagy felbontásban is letölthető fotókhoz jut.

Idézetek

Tornóczky Mónika, a VELUX Magyarország Kft. értékesítő vállalatának építésze

“Stratégiai szintű projekt a Cégcsoport számára a Model Home 2020, mert a fenntartható életmód egyik legrégebbi elkötelezettjeként részese szeretne lenni a jövő házainak kikísérletezésében és megteremtésében. Hisszük, hogy az általunk felkarolt aktívház koncepció jelentős szerephez jut majd. Az eddigi eredmények hatalmas tudásanyagot termeltek, melyek alapján a teljes építőipar tovább tökéletesítheti az eszközeit, módszereit és termékeit.”

Lone Feifer, a VELUX A/S Stratégiai Projekt igazgatója az első,  ”Otthon egy életre” elnevezésű épület értékeinek kielemzéséről

“Az Otthon egy életre program során szerzett tapasztalatok világossá tették számunkra, hogy 2020-ban képesek leszünk standard módon aktívházakat építeni. Felbecsülhetetlen értékű tanulási folyamaton vagyunk túl, amely során kivételes adatokat és tapasztalatot nyertünk a termékekkel, megoldásokkal és igényekkel kapcsolatban. Látjuk, hogy időbe telik, amíg teljesen kirakjuk a technológia, alkatrészek, felhasználói igények és design elemeiből álló puzzle-t. A ház megmutatta a számunkra, mennyire érzékeny a változtatásra és a variációkra, illetve mennyi tényezőt kell figyelembe venni a legjobb eredmény eléréséhez.”

Kapcsolódó tartalmak

A Model Home 2020 (angol nyelvű)

A Napfényház bemutatása (angol nyelvű)

A Napfényház részletes ismertető anyaga (német nyelvű PDF)

Megalakult az Aktívház Szövetség – nemzetközi összefogás a jövő energiahatékony épületeiért (közösségimédia-közlemény)

A VELUX Ház bemutatása (háttéranyag)

A VELUX Magyarország Kft. honlapja

Céginformáció

A VELUX Magyarország Kft.-ről

A VELUX az építőanyag-ipar egyik vezető világmárkája és vállalata, amely kínálatát közel 40 országban értékesíti. A cégcsoport 11 országban rendelkezik gyártóegységekkel, közöttük Magyarországon, Fertődön, amely a régió egyik legnagyobb munkaadója. A VELUX Magyarország Kft. 1986 óta van jelen a hazai piacon – a 200 legnagyobb profitú vállalat egyike. Piacvezetőként élen jár az innovatív, ugyanakkor energiatakarékos és környezetbarát termékek bevezetése terén. A cég célja, hogy termékeivel – melyek a tetőn keresztül természetes fénnyel és friss levegővel látják el az épületeket – minőségi lakóterek és munkahelyek jöjjenek létre, újításain keresztül lehetővé téve azok energiagazdaságos kialakítását is.

Idén a VELUX márka harmadik alkalommal nyerte el az üzleti kommunikáció egyik legrangosabb elismerésének számító Business Superbrands díjat. Az elismeréssel azokat a márkákat tüntetik ki, amelyek joggal szolgálnak rá a vásárlók és az üzleti partnerek bizalmára.

A VELUX Cégcsoportról

A VELUX Cégcsoport küldetése, hogy jobb lakókörnyezetet teremtsen a tetőn keresztül érkező napfénnyel és friss levegővel. Termékprogramja tetőtéri ablakok és lapostetős házakra készült megoldások széles skáláját fedi le. A vállalat számos árnyékolót, beépítőterméket és távvezérlő elemeket, valamint a tetőbe integrálható napkollektorokat is gyárt. A VELUX Cégcsoport a világ mintegy 40 országában képviselteti magát értékesítési vállalattal, 11 országban pedig termékgyártás is folyik. Megközelítően 10.000 alkalmazottat foglalkoztat, és a VKR Holding A/S tulajdonát képezi. A VKR Holding A/S korlátolt felelősségű társaság, amely alapítványok és az alapító család 100%-os tulajdonában van. További részletek: www.velux.com.

Az aktívház koncepció

Az aktívház koncepció azon a vízión alapul, hogy egészségesebb, kényelmesebb épületek jöjjenek létre, melyek nincsenek negatív hatással a környezetünkre. Ez utóbbi többek között annak köszönhető, hogy több energiát termelnek, mint amennyit fogyasztanak, mert minden, a működésükhöz szükséges energiát saját maguk hoznak létre. Az aktívház koncepció egyik fontos eleme, hogy a belső klíma a bőséges napfénynek és friss levegőnek köszönhetően mindig megfelelő és egészséges feltételeket biztosít az épületben tartózkodóknak. További lényeges tényező, hogy pozitív hatással vannak a környezetre is a teljes élettartamuk folyamán. Aktívházak lehetnek új vagy renovált épületek, lakóházak, vagy középületek.

A Model Home 2020 koncepció

A Model Home 2020 koncepció a VELUX Cégcsoport elképzelése a magas életminőséget kínáló, környezetbarát épületekről. A projekt a következő generáció épülettervezési – gyakran az aktívház elnevezéssel illetett – elképzeléseit támogatja. Lényege, hogy a VELUX Cégcsoport több partner közreműködésével hat, a fenntartható építkezés jegyében készülő házat épít fel 2009 és 2010 folyamán Dániában, Ausztriában, az Egyesült Királyságban, Németországban és Franciaországban, melyeket használat közben tesztel. Valamennyi épület három fő alapelv figyelembevételével készül, ezek: hatékony energetikai kialakítás, magas életminőség és minimális környezetre gyakorolt hatás. Mindegyik ház különböző éghajlati, kulturális és építészeti viszonyok között valósul meg, a helyszínt biztosító országok adottságai szerint.

Az eddig megépült házak: Otthon egy életre (Home for life), Zöld világítótorony (Green lighthouse), Napfényház (Sunlighthouse).


www.hirlabor.hu

A Hírlabor a Flow Public Relations, Magyarország egyik vezető pr-ügynökségének SMR-gyűjtő site-ja. Itt találhatók azok a közlemények, melyeket az ügynökség megbízói már nem hagyományos sajtóközleményként, hanem közösségi funkciókkal gazdagított információgyűjteményként küldenek ki a sajtó munkatársai számára, megkönnyítve ezzel munkájukat. További információkat a Flow Public Relations honlapján talál, az SMR felépítéséről pedig itt olvashat. Ön is...

Folytatás »

Elérhetőségeink

  • twitter
  • facebook
  • linkedin
  • youtube
  • flickr

Fotók » Flickr