rss
Magyar újságírás: a közösségi média-forradalom küszöbén

Magyar újságírás: a közösségi média-forradalom küszöbén

Trendlabor Médiaindex 2010: a FLOW PR és a Capital Research kutatása


Jelentős változás előtt áll a magyar újságírás – ez derül ki abból a széleskörű, a közösségi média és az újságírók kapcsolatát feltérképező kutatásból, amelyet a FLOW PR és a Capital Research végzett 2010 nyarán. Az eredmények azt mutatják, hogy a válaszadó újságírók többsége ismeri és használja a közösségi médiát, de azt még leginkább magáncélra teszik. Ugyanakkor abban szinte mindenki egyetért, hogy a közösségi médiában „jelen kell lenni”.

Kulcsinformáció

  • Az újságírók jól ismerik a közösségi csatornákat
  • A válaszadók negyede ír blogot, és kétszer annyian használják a Twittert is
  • A YouTube ismert, más tartalommegosztók viszont nem
  • A Skype népszerű, az RSS olvasók még nem
  • Szükséges, hogy az újságírók jelen legyenek a közösségi médiában
  • A kutatás készítői szerint:
    • nőni fog azoknak az újságíróknak a száma, akik tudatosan fogják hasznosítani munkájuk során a közösségi média csatornáit.
    • elképzelhető, hogy stílusában, témaválasztásában egyre inkább a közösségi médiában népszerű témák és feldolgozási mód felé fog elmozdulni az újságírók nagy része, és ezáltal számos jelentős médium is.
    • Ez azonban nem jelenti azt, hogy a minőségi, etikai elvárások változnának, – a minőségi tartalom továbbra is piacképes lesz.

Az eredeti sajtóközlemény

Magyar újságírás: a közösségi média-forradalom küszöbén
Letölthető infografika – Trendlabor Médiaindex 2010 (pdf)
Letölthető infografika – Trendlabor Médiaindex 2010 (scribd)

Fényképek

Idézetek

Szabados Krisztián, a FLOW PR ügyvezető igazgatója:

  • „Az eredmények azt jelzik, hogy a magyar újságírás is követi a nyugat-európai trendet, és egyfajta forradalom előtti állapotban van: a közösségi média adta lehetőségek ismertek az újságírók előtt, bár még elsősorban magáncélra használják. De csak idő – rövid idő – kérdése, hogy ezeket a mindennapi munkájuk során is igénybe vegyék.”
  • „A válaszadók négyötöde már használta, ismeri és el tudja képzelni, hogy munka céljára is használni fogja a VoIP-ot (Voice over IP – internetes telefonálást). Ez biztató arány, hiszen a Skype használat egyszerűsítheti és gyorsíthatja a kommunikációt. Az ügynökségi munka során szerzett tapasztalataink ezt alátámasztják – igaz egyelőre kizárólag a külföldi médiumok újságírói veszik igénybe. Idehaza az újságírói kérdések, interjú igények nagyobb részben még mindig e-mailen vagy telefonon érkeznek be hozzánk, és az egyszerűbb információcsere is ezen a csatornán zajlik, pedig munkatársaink mindegyike rendelkezik Skype elérhetőséggel.”

Gergely Andrea, a Capital Research kutatási igazgatója:

  • „A kutatást online kérdőív segítségével végeztük, melyet közel ezer címre küldtük ki. A kitöltési arány tíz százalékos volt, ami meglepően jónak nevezhető. A válaszok feldolgozásakor érdemes figyelembe venni, hogy mivel online kérdőívről van szó, olyan újságírók válaszolták meg a kérdéseinket, akik már eleve kicsit otthonosabban mozognak az interneten és vélhetően a közösségi site-okon is. Ezzel együtt, a válaszok fontos információkat hordoznak arról, hogy milyen viszony áll fenn a hagyományos sajtó és a közösségi média között, és hogy ez a jövőben hogyan fog változni.”

Kapcsolódó tartalmak

Közösségi médiahasználat a médiamunkások körében (ppt)
Közösségi médiahasználat a médiamunkások körében (scribd)

Céginformáció

Capital Research Közvélemény és Piackutató Intézet
A Capital Research Piackutató Intézet teljes körű B2C és B2B piackutatási, valamint közvélemény-kutatási megoldásokat kínál. A cég elkötelezett a minőségi és ügyfélbarát szolgáltatások iránt: ügyfelei megbízható adatokra, gyakorlatias elemzésekre és tanácsadói partnerségre számíthatnak. A Capital Research Piackutató Intézet kutatási divízióként 1997 óta működik a magyar piacon, 2003-tól önálló szervezeti formában. Ügyfelei között megtalálhatók multinacionális és magyar vállalatok, kormányzati és önkormányzati intézmények, európai uniós, illetve civil szervezetek. A Capital Research képviselteti magát az ESOMAR (The World Association of Research Professionals) szakmai szervezetében. Az ESOMAR tagjai garantálják, hogy kutatásaikat az ICC/ESOMAR Nemzetközi Marketing- és Társadalomkutatási Kódexének megfelelően végzik. A Capital Research a nemzetközi DEKRA által tanúsított ISO 9001:2008 minőségirányítási rendszerrel rendelkezik. Ez a kutatási folyamatok egészére kiterjedő kiemelt minőségi garanciát jelent, amely  a Capital Research ügyfelei számára prémium minőségű kutatástervezési, adatfelvételi, adatrögzítési és elemzési megbízhatóságot garantál.

Flow Public Relations
A FLOW PR (Privy Council Communications néven) 2003-ban alakult. Az ügynökség üzleti stratégiai kommunikációs tanácsadásra, válságkommunikációra, általános public relations tevékenységre és new media managementre fókuszál. A cégcsoport további tagja a közéleti elemzéseiről ismert Political Capital, a lobbizással foglalkozó FLOW Public Affairs, az egészségügyi tanácsadást végző Health Capital és a környezetpolitikai kutató-tanácsadó intézet, a Green Capital. Cégünk közel 30 alkalmazottja egyetlen közös célért dolgozik, hogy a FLOW PR legyen a régió legjobb PR-ügynöksége.


www.hirlabor.hu

A Hírlabor a Flow Public Relations, Magyarország egyik vezető pr-ügynökségének SMR-gyűjtő site-ja. Itt találhatók azok a közlemények, melyeket az ügynökség megbízói már nem hagyományos sajtóközleményként, hanem közösségi funkciókkal gazdagított információgyűjteményként küldenek ki a sajtó munkatársai számára, megkönnyítve ezzel munkájukat. További információkat a Flow Public Relations honlapján talál, az SMR felépítéséről pedig itt olvashat. Ön is...

Folytatás »

Elérhetőségeink

  • twitter
  • facebook
  • linkedin
  • youtube
  • flickr

Fotók » Flickr