rss
Dél-koreai diákcsapat kapta az építészhallgatóknak szóló Nemzetközi VELUX Díj 8.000 eurós fődíját

Dél-koreai diákcsapat kapta az építészhallgatóknak szóló Nemzetközi VELUX Díj 8.000 eurós fődíját

Három győztest és nyolc különdíjast ünnepeltek október 16-án a franciaországi La Rochelle-ben megrendezett Nemzetközi VELUX Díj átadóján. A szöuli Hanyang Egyetem négy építészhallgatójából álló csapat vihette haza az első díjat a „Fénymezők konstellációja” című pályamunkájáért.

Kulcsinformációk

  • A VELUX Cégsoport által La Rochelle-ben megrendezésre kerülő hétvégi események az öt kontinenst érintő egyéni vitorlásversenyen, a VELUX 5 Oceans-ön túl a fenntartható fejlődésről, a jövő építészeti megoldásairól valamint a Nemzetközi VELUX Díj átadásáról szóltak.
  • A Nemzetközi VELUX Díj átadóján három győztest és nyolc különdíjast tűntettek ki: a Díjra 55 különböző állam 280 oktatási intézetének hallgatói pályáztak
  • A szöuli Hanyang Egyetem négy hallgatójából álló csapata állhatott a dobogó legfelső fokára, győztes pályamunkájuk, a „Fénymezők konstellációja” a városi tér jelenségére koncentrált.
  • A második díjat a hollandiai Delft Műszaki Egyetem kínai hallgatója, Joe Wu nyerte. „Fénymenekvés a hézagok közt” című pályamunkája Hong Kong nagyvárosi fejlődésének gyakorlati elemzését hivatott bemutatni.

Eredeti sajtóközlemény

Link: Dél-koreai diákcsapat kapta az építészhallgatóknak szóló Nemzetközi VELUX Díj 8.000 eurós fődíját

Háttéranyag

Link: A Nemzetközi VELUX Díj 2010

Fényképek

További fotók:

FTP szerver címe: ftp://partnerftp.vkr-holding.com

Felhasználónév: ftp_velux_press

Jelszó: $ddz5587

Videók elérhetősége

Az eseményhez és ehhez a közleményhez kapcsolódó kiváló minőségű videóért látogasson el a http://www.thenewsmarket.com/Velux oldalra. Amennyiben először jár az oldalon, kérjük, szánjon pár percet a regisztrációra. Ha kérdése merülne fel, küldjön e-mailt a journalisthelp@thenewsmarket.com e-mail címre.

Idézetek

Őz Beáta, a VELUX Magyarország Kft. értékesítő vállalatának ügyvezetője

”A Nemzetközi VELUX Díj jelentőségét támasztja alá az a tény, hogy az idei évben közel 700 pályázat érkezett. A hagyományokat követve 2010-ben is több magyar hallgató küldte be ötletét, s bár a legutóbbi alkalommal ellentétben idén nem született magyar győzelem, a kreatív pályázatok nagyon inspirálóak számunkra. Különösen annak örültünk, hogy a résztvevő diákok nagy része a pályamunkák tervezése során kiemelt figyelmet szentelt a fenntarthatóság kérdésének is.”

Magda Mostafa zsűrielnök az első helyezettről és a mezőnyről általában

„Széleskörűnek és megvalósíthatónak tartjuk, és úgy gondoljuk, hogy egy olyan üggyel foglalkozik, amely több éghajlati övezetben is felmerült problémaként.”

„A beküldött pályamunkákban az tetszett legjobban, hogy a hallgatók nagyon változatos témákat dolgoztak fel. A projektek a belsőépítészet apró részleteit feldolgozó anyagoktól kezdve, az építészeti megoldásokon keresztül a városi és tervezési léptékig terjedtek. Mindig érdekes a szemléletmódok ilyen fokú gazdagságával, valamint a hallgatók ilyen irányú szorgalmával találkozni.”

Will Bruder, zsűritag

”Számomra azok a projektek voltak érdekesek, melyek a városi infrastruktúrával és az épületek közötti terekkel foglalkoztak. Több esetben azokra a kérdésfeltevésekre ismertem rá a diákok munkáiban, melyek engem is izgatnak – ezek pedig elsősorban a városokban élők jobb életkörülményeinek megteremtésével kapcsolatosak. Az a tapasztalatom, hogy sokkal sikeresebb és érdekesebb munkák születnek, ha megpróbálnak elvont kérdéseket feltenni a fénnyel kapcsolatban, mintha csak egy szimpla, gyakorlati megoldást keresnének egy épülettípusra.”

Stefano Musso, zsűritag

”Véleményem szerint a Nemzetközi VELUX Díj legfontosabb célja, hogy arra buzdítsa a hallgatókat, hogy megpróbáljanak az általános gondolkodásmódtól elrugaszkodni. Itt a 673 pályázat esetében ez sikerült is. A hallgatók komoly tehetséget mutattak fel a helyes kérdések felvetésében, sőt néha maguk a kérdésfeltevések sokkal érdekesebbek voltak, mint az aktuális megfejtésük.”

Kapcsolódó információk

A Nemzetközi VELUX Díj honlapja (angol nyelvű)

A VELUX Magyarország Kft. honlapja

A VELUX 5 Oceans indulásáról szóló SMR

Céginformációk

A VELUX Magyarország Kft.-ről

A VELUX az építőanyag-ipar egyik vezető világmárkája és vállalata, amely kínálatát közel 40 országban értékesíti. A cégcsoport 11 országban rendelkezik gyártóegységekkel, közöttük Magyarországon, Fertődön, amely a régió egyik legnagyobb munkaadója. A VELUX Magyarország Kft.1986 óta van jelen a hazai piacon – a 200 legnagyobb profitú vállalat egyike. Piacvezetőként élen jár az innovatív, ugyanakkor energiatakarékos és környezetbarát termékek bevezetése terén. A cég célja, hogy termékeivel – melyek a tetőn keresztül természetes fénnyel és friss levegővel látják el az épületeket – minőségi lakóterek és munkahelyek jöjjenek létre, újításain keresztül lehetővé téve azok energiagazdaságos kialakítását is.

Idén a VELUX márka harmadik alkalommal nyerte el az üzleti kommunikáció egyik legrangosabb elismerésének számító Business Superbrands díjat. Az elismeréssel azokat a márkákat tüntetik ki, amelyek joggal szolgálnak rá a vásárlók és az üzleti partnerek bizalmára.

A VELUX Cégcsoportról

A VELUX Cégcsoport küldetése, hogy jobb lakókörnyezetet teremtsen a tetőn keresztül érkező napfénnyel és friss levegővel. Termékprogramja tetőtéri ablakok és lapostetős házakra készült megoldások széles skáláját fedi le. A vállalat számos árnyékolót, beépítőterméket és távvezérlő elemeket, valamint a tetőbe integrálható napkollektorokat is gyárt. A VELUX Cégcsoport a világ mintegy 40 országában képviselteti magát értékesítési vállalattal, 11 országban pedig termékgyártás is folyik. Megközelítően 10.000 alkalmazottat foglalkoztat, és a VKR Holding A/S tulajdonát képezi. A VKR Holding A/S korlátolt felelősségű társaság, amely alapítványok és az alapító család 100%-os tulajdonában van. További részletek: www.velux.com.


www.hirlabor.hu

A Hírlabor a Flow Public Relations, Magyarország egyik vezető pr-ügynökségének SMR-gyűjtő site-ja. Itt találhatók azok a közlemények, melyeket az ügynökség megbízói már nem hagyományos sajtóközleményként, hanem közösségi funkciókkal gazdagított információgyűjteményként küldenek ki a sajtó munkatársai számára, megkönnyítve ezzel munkájukat. További információkat a Flow Public Relations honlapján talál, az SMR felépítéséről pedig itt olvashat. Ön is...

Folytatás »

Elérhetőségeink

  • twitter
  • facebook
  • linkedin
  • youtube
  • flickr

Fotók » Flickr