rss
A görög válság tanulságai – középpontban a versenyképesség

A görög válság tanulságai – középpontban a versenyképesség

A görög gazdasági válság tapasztalata azt mutatja, hogy a válságból való kilábalás kulcsa a versenyképesség, önmagában az eurózónához tartozás nem képes a problémákat megoldani. A nehéz helyzetbe jutott görög gazdaságot például a világviszonylatban is sikeres kereskedelmi hajóflottája és turizmusa segítheti ki. Magyarországnak is meg kell találnia azokat a területeket, melyekben világszínvonalú versenyre képes, különben nem tudja majd beérni az Unió fejlett országait – emelte ki Babanaszisz Sztergiosz a Mediterrán Kutatóintézet elnöke a BGF szakmai konferenciáján.

Kulcsinformációk

  • Babanaszisz Sztergiosz a görög gazdasági válság kapcsán a magyar gazdasági növekedés előtt álló lehetséges buktatókra hívta fel a figyelmet (ld. hagyományos közlemény).
  • Az új tagállamoknak, így Magyarországnak is, csak versenyképes gazdasági szerkezet és teljesítmény esetén célszerű bevezetnie az eurót.
  • Magyarországnak is fel kell térképeznie azokat az ágazatokat, melyekben világszínvonalú versenyre képes.
  • Magyarország két fő erőssége lehet: 1. földrajzi elhelyezkedés; Európa közepén összeköti a keletet nyugattal, északot déllel. 2. a környező államokban élő közel 3 millió magyarra is építő új gazdasági szemlélet, valamint a többi tagállammal létesített stabil együttműködési formák fejlesztése.
  • Apropó: Nemzetközi konferencia Dr. Lukács Lajos halálának 20. évfordulója alkalmából a Budapesti Gazdasági Főiskola szervezésében.

Eredeti sajtóközlemény

A görög válság tanulságai – középpontban a versenyképesség

Fénykép

Babanaszisz Sztergiosz, a Mediterrán Kutatóintézet elnöke

Videó



Idézet

Babanaszisz Sztergiosz, a Mediterrán Kutatóintézet elnöke:

  • “A 2000-es években Görögország kifelé forduló, kölcsönökön és a növekvő kereskedelmen és fogyasztáson alapuló fejlesztési modellt alkalmazott, emiatt a 2008-as gazdasági világválság idejére az ország, vállalatai és háztartásai már mind eladósodtak.”
  • A Mediterrán Kutatóintézet szerint Görögország és számos más EU tagország számára is a versenyképesség fokozása a feladat. Az ország tapasztalatai azt mutatják, hogy az új tagállamoknak, így Magyarországnak is, csak versenyképes gazdasági szerkezet és teljesítmény esetén érdemes bevezetnie az eurót.
  • “Görögországnak két, világszínvonalon is versenyképes ágazata van: az egyik a kereskedelmi hajóflotta, mely 17 milliárd euró bevételt jelent éves szinten a gazdaságnak; a másik a turizmus: a szolgáltató szektor adja a görög GDP 72%-át.”

Kapcsolódó tartalmak

A BGF honlapja

Céginformáció

BUDAPESTI GAZDASÁGI FŐISKOLA
Magyarország legnagyobb, mintegy 20 ezer hallgatót képező főiskolája, a Budapesti Gazdasági Főiskola (BGF) 2000. január elsejétől a három jogelőd intézmény – a Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Főiskola, a Külkereskedelmi Főiskola, valamint a Pénzügyi és Számviteli Főiskola – összevonásával alakult meg. A jogelőd intézményekben végzettek, illetve az elmúlt években BGF-es oklevelet szerzők a hazai munkaerőpiac legelismertebb, legkeresettebb szakemberei, számosan közülük a magyar társadalom és gazdaság vezető személyiségei.
Budapesti Gazdasági Főiskola küldetése az, hogy az üzleti tudományokban, valamint a kapcsolódó tudományágak területén az alapképzés, a mesterképzés, a szakirányú továbbképzés és egyéb felsőfokú szakképzés szintjén az ország és a kelet-közép-európai térség egyik vezető gazdasági felsőoktatási (főiskolai) intézménye legyen.
A Budapesti Gazdasági Főiskola 2010 májusában a Felsőoktatási Minőségi Díj elismerésben részesült a minőségfejlesztés terén elért kiemelkedő eredményeinek elismeréséül.


www.hirlabor.hu

A Hírlabor a Flow Public Relations, Magyarország egyik vezető pr-ügynökségének SMR-gyűjtő site-ja. Itt találhatók azok a közlemények, melyeket az ügynökség megbízói már nem hagyományos sajtóközleményként, hanem közösségi funkciókkal gazdagított információgyűjteményként küldenek ki a sajtó munkatársai számára, megkönnyítve ezzel munkájukat. További információkat a Flow Public Relations honlapján talál, az SMR felépítéséről pedig itt olvashat. Ön is...

Folytatás »

Elérhetőségeink

  • twitter
  • facebook
  • linkedin
  • youtube
  • flickr

Fotók » Flickr