rss
Deloitte Régiós 500: Mi jöhet a vihar után?

Deloitte Régiós 500: Mi jöhet a vihar után?

A Deloitte negyedik alkalommal állította össze Régiós 500 rangsorát. Az idei lista adatai pontos képet adnak a 2009-es évről, amikor a gazdasági válság teljes erejével elérte a régiót, és mindez a vállalatok eredményeire is komoly hatással volt. A 2010 első negyedéves adatok és a megkérdezett vállalatvezetők véleményei ugyanakkor óvatos optimizmusra adhatnak okot, egyelőre mégis minden ilyen jelet célszerű fenntartásokkal kezelni.

Kulcsinformációk

  • A Deloitte felmérése a térség 500 legjelentősebb vállalatát rangsorolja.
  • A PKN Orlen olajtársaság és a MOL is megtartotta vezető pozícióját, harmadik helyre pedig a cseh energiaipari óriás, a CEZ  került.
  • A listán megtalálható magyar vállalatok régiós összehasonlításban, az árbevételek alakulását tekintve nem teljesítettek rosszul, ezt a mutatót tekintve a hazai cégek esetében jellemzően kisebb volt a visszaesés a régiós átlagnál.
  • A pénzügyi válság következtében a vállalkozásoknak olyan kihívásokkal kell szembenézniük, mint a hitellehetőségek beszűkülése, az egyre szigorodó előírások, vagy a fogyasztói kereslet csökkenése.
  • A privatizáció és az egyre erősödő költségcsökkentési kényszer eredményeként jó néhány iparágat – így többek között az építőipart és a telekommunikációs szektort -az összeolvadások jellemezték az utóbbi időben.
  • A bankszektorhoz és a kiskereskedelemhez hasonló iparágakban minden eddiginél nagyobb jelentőséggel bír a vevők preferenciáinak ismerete.
  • A közép-európai térség vállalatai előtt álló egyik legnagyobb kihívás az lesz, hogy igazodniuk kell a válság miatt átalakult felügyeleti rendszerekhez.
  • A gyáriparhoz hasonló iparágak esetében az egyik fő szempont az lesz, hogy kellően rugalmasan tudnak-e majd igazodni a hullámzó kereslethez.

Az eredeti sajtóközlemény

Deloitte Régiós 500: Mi jöhet a vihar után?

Fényképek

    Seres Béla  Kovács Domonkos

Idézetek

Seres Béla, a Deloitte közép-európai pénzügyi tanácsadási üzletágának ügyvezető partnere

“A lista vélhetően – és remélhetőleg – a válság mélypontját tárja elénk, a 2009-re vonatkozó adatok teljes kiterjedésében mutatják a régiót sújtó recessziót, még ha elvétve néhány pozitív jellel találkozunk is.”

Kovács Domonkos a Deloitte Zrt. pénzügyi tanácsadás üzletágának igazgatója

“A legfőbb iparágakat vizsgálva egyértelműen megállapítható, hogy a pénzügyi világválság következményei továbbra is alapvetően befolyásolják Közép-Európa gazdaságát, ennek következtében a vállalkozásoknak olyan kihívásokkal kell szembenézniük, mint a hitellehetőségek beszűkülése, az egyre szigorodó előírások, vagy a fogyasztói kereslet csökkenése.” 

Kapcsolódó tartalmak

A Deloitte Régiós500 oldala

A Deloitte honlapja

Céginformáció

A Deloitte-ról
A Deloitte név az Egyesült Királyságban “company limited by guarantee” formában alapított Deloitte Touche Tohmatsu Limited társaságra és tagvállalatainak hálózatára utal, melyek mindegyike önálló, egymástól elkülönülő jogi személy.
A Deloitte Touche Tohmatsu Limited és tagvállalatai jogi struktúrájának részletes bemutatását a következő link alatt találja: www.deloitte.com/hu/magunkrol.
A Deloitte számos iparágban nyújt könyvvizsgálati, valamint adó-, vezetési, pénzügyi tanácsadási, kockázatkezelési és jogi szolgáltatásokat (ügyfeleinknek együttműködő ügyvédi irodánk, az Ember, Drabos és Szarvas Ügyvédi Iroda nyújtja a jogi tanácsadási szolgáltatásokat) állami és magáncégek részére egyaránt. Több mint 140 országban jelen lévő hálózatán keresztül a Deloitte világszínvonalú szakértelemmel és a helyi igényeknek megfelelő szaktudással felvértezve áll ügyfelei rendelkezésére világszerte. A Deloitte több mint 169.000 szakértője egytől egyig arra törekszik, hogy a kiválóság mércéjévé váljon.


www.hirlabor.hu

A Hírlabor a Flow Public Relations, Magyarország egyik vezető pr-ügynökségének SMR-gyűjtő site-ja. Itt találhatók azok a közlemények, melyeket az ügynökség megbízói már nem hagyományos sajtóközleményként, hanem közösségi funkciókkal gazdagított információgyűjteményként küldenek ki a sajtó munkatársai számára, megkönnyítve ezzel munkájukat. További információkat a Flow Public Relations honlapján talál, az SMR felépítéséről pedig itt olvashat. Ön is...

Folytatás »

Elérhetőségeink

  • twitter
  • facebook
  • linkedin
  • youtube
  • flickr

Fotók » Flickr