rss
Már néhány egyszerű eszközzel is jobbá tehetők a fenntarthatósági jelentések

Már néhány egyszerű eszközzel is jobbá tehetők a fenntarthatósági jelentések

Miközben egyre több hazai vállalkozás dönt amellett, hogy éves fenntarthatósági jelentésben mutatja be nem pénzügyi eredményét, illetve teljesítményét, a tapasztalatok szerint az ilyen jelentésekre vonatkozó formai és tartalmi elvárásokkal kapcsolatban máig sok a félreértés. A legjellemzőbb tévedések kiszűrésével a cégek átláthatóbb, és a céljukat sokkal hatékonyabban szolgáló jelentéseket készíthetnek.

Kulcsinformációk

  • Nyugat-Európa egyes országaiban a jelentős környezeti hatással bíró cégeknek a jogszabályok értelmében kötelező fenntarthatósági, vagy  környezeti jelentést készíteniük.
  • Magyarországon mintegy 90-100 vállalat készít – eltérő megnevezéssel és rendszerességgel ugyan – fenntarthatósági jelentést.
  • A fenntarthatósági jelentések elkészítésére eddig nem jöttek létre egységes sztenderdek, kizárólag nemzetközi irányelvek adhatnak útmutatást.
  • Nagyban ronthatja az elkészült anyagok minőségét, ha a cégek nem a GRI rendszerben irányelvként meghatározott egységes tartalommal alkalmazzák az egyes indikátorokat.
  • Sokszor a leghatékonyabb megoldás a kitűzött célok és elért eredmények rövid, lényegre törő, számszerű és ellenőrizhető összegzése.
  • A jogszabályoknak való megfelelés természetes elvárás, vagyis semmiképpen nem olyan tulajdonság, amely a fenntarthatósági jelentésben külön hangsúlyt érdemel.

Az eredeti sajtóközlemény

Már néhány egyszerű eszközzel is jobbá tehetők a fenntarthatósági jelentések

Fénykép

Reiniger Róbert

Idézet

Reiniger Róbert, a Deloitte Környezetvédelmi tanácsadás üzletágának vezetője

“A tapasztalatok szerint az üzleti döntésekben az elsődleges szempont továbbra is a költséghatékony működés, vagyis tömegesen nem jelennek meg fenntarthatósági törekvések, mégis egyre több hazai vállalat esetében figyelhető meg, hogy konzekvensen számszerűsítik és mérik teljesítményük, illetve az új befektetések fenntarthatósági előnyeit.”

Kapcsolódó tartalmak

A Deloitte honlapja

Céginformáció

A Deloitte-ról
A Deloitte név az Egyesült Királyságban “company limited by guarantee” formában alapított Deloitte Touche Tohmatsu Limited társaságra és tagvállalatainak hálózatára utal, melyek mindegyike önálló, egymástól elkülönülő jogi személy.
A Deloitte Touche Tohmatsu Limited és tagvállalatai jogi struktúrájának részletes bemutatását a következő link alatt találja: www.deloitte.com/hu/magunkrol.

A Deloitte számos iparágban nyújt könyvvizsgálati, valamint adó-, vezetési, pénzügyi tanácsadási, kockázatkezelési és jogi szolgáltatásokat (ügyfeleinknek együttműködő ügyvédi irodánk, az Ember, Drabos és Szarvas Ügyvédi Iroda nyújtja a jogi tanácsadási szolgáltatásokat) állami és magáncégek részére egyaránt. Több mint 140 országban jelen lévő hálózatán keresztül a Deloitte világszínvonalú szakértelemmel és a helyi igényeknek megfelelő szaktudással felvértezve áll ügyfelei rendelkezésére világszerte. A Deloitte több mint 169.000 szakértője egytől egyig arra törekszik, hogy a kiválóság mércéjévé váljon.


www.hirlabor.hu

A Hírlabor a Flow Public Relations, Magyarország egyik vezető pr-ügynökségének SMR-gyűjtő site-ja. Itt találhatók azok a közlemények, melyeket az ügynökség megbízói már nem hagyományos sajtóközleményként, hanem közösségi funkciókkal gazdagított információgyűjteményként küldenek ki a sajtó munkatársai számára, megkönnyítve ezzel munkájukat. További információkat a Flow Public Relations honlapján talál, az SMR felépítéséről pedig itt olvashat. Ön is...

Folytatás »

Elérhetőségeink

  • twitter
  • facebook
  • linkedin
  • youtube
  • flickr

Fotók » Flickr