rss
A nemzeti imázs hordozója a pálinka

A nemzeti imázs hordozója a pálinka

Hazánk nemzeti imázsát is meghatározó ital lehet a pálinka 5-6 éven belül az utóbbi évek marketingaktivitásának köszönhetően. A cél egyelőre az, hogy itthon kedveltté váljon, és mind többen ismerjék meg azon értékekeit, amelyek megkülönböztetik más szeszesitaloktól – hangzott el a Budapesti Gazdasági Főiskola Külkereskedelmi Kara által szervezett pálinkamarketing konferencián 2010. június 9-én.

Kulcsinformációk

  • Az először megrendezett konferencia címe: A pálinkamarketing fogyasztói, vásárlói szokások és elvárások
  • BGF Kereskedelem és Marketing Intézetének 1500 fős kvantitatív kutatása valódi pálinkák ismertségét, a magyar vásárlók preferenciáit, szokásait vizsgálta. A kutatás eredményei többek között:
  • sokan még mindig egy kalap alá veszi a pálinkákat a pálinka jellegű italokkal, például a mézes pálinkákkal; de növekszik a valódi pálinkák ismertsége;
  • elsősorban a régóta jól ismert ízeket szeretjük: a szilvát, a barackot és a körtét;
  • a vásárlási szokásokat döntően az íz és a márkával kapcsolatos ismeretek határozzák meg; legtöbbet akkor vagyunk hajlandók a pálinkára költeni, ha ajándéknak vásároljuk;
  • a fogyasztók döntő többsége már most is valódi magyar terméknek, Hungarikumnak tartja a pálinkát.
  • A kutatás alapján javaslatok fogalmazhatók meg: A közösségi marketingstratégia fókuszába az ismertség (mi a pálinka) növelését, és a minőségi imázs építését kell állítani. Továbbá az egyes pálinkafőzdék stratégiájába a márkastratégiát, a márkaismertség növelését, a márkaszemélyiség alakítását, a piacszegmentálást és a szegmensválasztást célszerű hangsúlyozni.

Az eredeti sajtóközlemény

A nemzeti imázs hordozója a pálinka

Videó

 

Fényképek

Dr. Totth Gedeon


 

Idézetek

Dr. Totth Gedeon, a BGF Kereskedelem és Marketing Intézetének vezetője

  • „Kis ország nemzeti italaként nehezen törhet be a pálinka a nemzetközi piacra. A közösségi marketingaktivitás eredményeként várhatóan jelentősen emelkedni fog a pálinka iránti érdeklődés hazánkban.”
  • „Az a cél, hogy a pálinka olyan, a nemzeti imázst is meghatározó itala legyen hazánknak, mint Franciaországnak a konyak, Angliának a whisky, vagy Mexikónak a tequila.”
  • “Az elkövetkezendő évek stratégiájában a pálinka nem csak italként jelenik meg, hanem húsok, desszertek készítésének fontos kellékeként gazdagítja majd a minőségi magyar konyha íz világát is.”

Kapcsolódó tartalmak

BGF honlap
BGF KKK honlap

Információk

Budapesti Gazdasági Főiskola

Magyarország legnagyobb, mintegy 20 ezer hallgatót képező főiskolája, a Budapesti Gazdasági Főiskola (BGF) 2000. január elsejétől a három jogelőd intézmény – a Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Főiskola, a Külkereskedelmi Főiskola, valamint a Pénzügyi és Számviteli Főiskola – összevonásával alakult meg. A jogelőd intézményekben végzettek, illetve az elmúlt években BGF-es oklevelet szerzők a hazai munkaerőpiac legelismertebb, legkeresettebb szakemberei, számosan közülük a magyar társadalom és gazdaság vezető személyiségei.
Budapesti Gazdasági Főiskola küldetése az, hogy az üzleti tudományokban, valamint a kapcsolódó tudományágak területén az alapképzés, a mesterképzés, a szakirányú továbbképzés és egyéb felsőfokú szakképzés szintjén az ország és a kelet-közép-európai térség egyik vezető gazdasági felsőoktatási (főiskolai) intézménye legyen.
A Budapesti Gazdasági Főiskola 2010 májusában a Felsőoktatási Minőségi Díj elismerésben részesült a minőségfejlesztés terén elért kiemelkedő eredményeinek elismeréséül.


www.hirlabor.hu

A Hírlabor a Flow Public Relations, Magyarország egyik vezető pr-ügynökségének SMR-gyűjtő site-ja. Itt találhatók azok a közlemények, melyeket az ügynökség megbízói már nem hagyományos sajtóközleményként, hanem közösségi funkciókkal gazdagított információgyűjteményként küldenek ki a sajtó munkatársai számára, megkönnyítve ezzel munkájukat. További információkat a Flow Public Relations honlapján talál, az SMR felépítéséről pedig itt olvashat. Ön is...

Folytatás »

Elérhetőségeink

  • twitter
  • facebook
  • linkedin
  • youtube
  • flickr

Fotók » Flickr