rss
Az európai futballpiac értéke 15,7 milliárd euróra emelkedett

Az európai futballpiac értéke 15,7 milliárd euróra emelkedett

A kedvezőtlen globális gazdasági helyzet ellenére az európai futballpiac értéke a 2008/2009-es szezon végére 15,7 milliárd euróra nőtt. Az öt legnagyobb európai bajnokság – angol, francia, olasz, német és spanyol – mindegyike bevételnövekedést ért el a 2008/2009-es szezon során (helyi valutákban számítva), így az említett bajnokságok éves árbevétele összesen 7,9 milliárd eurót tesz ki (2007/2008-ban 7,7 milliárd euró volt). A Bundesliga, a Serie A és a Ligue 1 mindhárom fő bevételi forrás (közvetítési jogdíjak, jegyeladások és kereskedelmi bevételek) tekintetében növekedést könyvelhetett el. 

Kulcsinformációk

  • Továbbra is az angol Premier League az a bajnokság, amelyik a legnagyobb bevétellel dicsekedhet, hiszen klubjai a szezon során összesen 2,3 milliárd euróhoz jutottak hozzá.
  • Az öt legnagyobb bajnokság számára az első számú bevételi forrást változatlanul a közvetítési jogdíjak jelentik: a 2008/2009-es idényben innen származott az összbevétel 47%-a (3,712 millió euró).
  • A jegyeladásokból származó bevétel a 2008/2009-es idényben az öt nagy bajnokságot tekintve 1 795 millió euróra emelkedett.
  • Az átlagos nézőszámok az öt nagy bajnokság közül háromban (Bundesliga, La Liga, Serie A) nőttek.
  • A Serie A-ban szereplő klubok bérköltségei 12%-kal (121 millió euróval) emelkedtek, és 11%-os volt a bérnövekedés a Premier League-ben (132 millió euró), valamint a Bundesliga-ban (78 millió euró). 
  • Európában a klubcsapatok szintjén egyre egyenlőtlenebbé válnak az erőviszonyok, hiszen a kontinens 20 legnagyobb bevételt elérő klubja a 2008/2009-es idény során összesen több mint 3,9 milliárd eurós bevételre tett szert – ez a teljes európai futballpiac 25%-a. 
  • A holland Eredivisie továbbra is a legjelentősebb nemzeti liga az öt nagy bajnokság után, noha a bevételük a 2008/2009-es idényben stagnált, 422 millió eurót tett ki. 

Az eredeti sajtóközlemény

Az európai futballpiac értéke 15,7 milliárd euróra emelkedett

Idézetek

Dan Jones, a Deloitte Sport Üzletági Csoportjának partnere

  • “Az európai labdarúgásban megfigyelhető folyamatos bevételnövekedés arról tanúskodik, hogy a piac ellenáll a gazdasági válság nehézségeinek – mindez összefügg azzal, hogy a szurkolók hűsége továbbra is töretlen, és azzal, hogy a foci változatlanul vonzza a támogatókat és a televízió-társaságokat.”
  • “Kétségtelen, hogy a foci világában a legnagyobb kihívást nem a bevételnövelés, hanem a költségek féken tartása jelenti – különösen igaz ez a játékosok fizetésére és az átigazolási díjakra.”

Alan Switzer, a Deloitte Sport Üzletági Csoportjának egyik igazgatója

  • “Tekintve, hogy az UEFA új klublicenc szabályai és pénzügyi fair play elvei először a 2012-ben végződő üzleti éveket fogják érinteni, és a 2013/2014-es szezon előtt nem lesznek szankciók, a klubok számára ez minden bizonnyal elegendő időt biztosít ahhoz, hogy áttérjenek az új rendszerre – ehhez azonban a lehető leghamarabb meg kell kezdeniük a felkészülést.” 
  • “A kluboknak nem csak arra kell ügyelniük, hogy növeljék bevételeiket – például a létesítményeik fejlesztése révén -, hanem arra is, hogy költségstruktúrájuk jobban tükrözze a bevételeiket, és kellően rugalmas legyen ahhoz, hogy az árbevétel hirtelen csökkenésével is meg tudjon birkózni.”

Kapcsolódó tartalmak

A Deloitte honlapja

A Deloitte Sport Üzletági Csoportjának oldala

Céginformáció

A Deloitte-ról
A Deloitte név a Deloitte Touche Tohmatsu svájci “Verein” és tagvállalatainak hálózatára utal, melyek mindegyike önálló, egymástól elkülönülő jogi személy.
A Deloitte Touche Tohmatsu és tagvállalatai jogi struktúrájának részletes bemutatását a következő link alatt találja: www.deloitte.com/hu/magunkrol.
A Deloitte számos iparágban nyújt könyvvizsgálati, valamint adó-, vezetési és pénzügyi tanácsadási szolgáltatásokat állami és magáncégek részére egyaránt. Több mint 140 országban jelen lévő hálózatán keresztül a Deloitte világszínvonalú szakértelemmel és a helyi igényeknek megfelelő szaktudással felvértezve áll ügyfelei rendelkezésére világszerte. A Deloitte 169.000 szakértője egytől egyig arra törekszik, hogy a kiválóság mércéjévé váljon.
A Közép-európai Deloitte-ról
A Közép-európai Deloitte a Deloitte Central Europe Holdings Limited ernyőszervezet alá tartozó cégek regionális szervezete. A Deloitte Central Europe Holdings Limited a DTT közép-európai tagja. A szolgáltatásokat a közép-európai Deloitte leány- és tagvállalatai nyújtják, amelyek különálló és független jogi személyek. A Deloitte Central Europe Holdings Limited leányvállalatai és tagvállalatai a régió vezető, szakmai szolgáltatásokat nyújtó cégei közé tartoznak, amelyek több mint 4000 alkalmazottal kínálják szolgáltatásaikat 17 ország több mint 30 irodájában.
A Deloitte Magyarországról
Magyarországon a szolgáltatásokat a Deloitte Könyvvizsgáló és Tanácsadó Kft. (Deloitte Kft.), illetve a Deloitte Üzletviteli és Vezetési Tanácsadó Zrt. (Deloitte Zrt.) nyújtja (melyek közös neve “Deloitte Magyarország”). Mindkét társaság a Deloitte Central Europe Holdings Limited tagvállalata. A Deloitte Magyarország hat szakmai területen – könyvvizsgálat, adó-, vezetési és pénzügyi tanácsadás, illetve vállalati kockázatkezelési szolgáltatások és jogi szolgáltatások (ügyfeleinknek együttműködő ügyvédi irodánk, az Ember, Drabos és Szarvas Ügyvédi Iroda nyújtja a jogi tanácsadási szolgáltatásokat) – tölt be kiemelkedő szerepet az országban, és kínál szolgáltatásokat több mint 400 hazai és külföldi szakértője segítségével.


www.hirlabor.hu

A Hírlabor a Flow Public Relations, Magyarország egyik vezető pr-ügynökségének SMR-gyűjtő site-ja. Itt találhatók azok a közlemények, melyeket az ügynökség megbízói már nem hagyományos sajtóközleményként, hanem közösségi funkciókkal gazdagított információgyűjteményként küldenek ki a sajtó munkatársai számára, megkönnyítve ezzel munkájukat. További információkat a Flow Public Relations honlapján talál, az SMR felépítéséről pedig itt olvashat. Ön is...

Folytatás »

Elérhetőségeink

  • twitter
  • facebook
  • linkedin
  • youtube
  • flickr

Fotók » Flickr