rss
A Generali kutatása a gyerekvállalás kérdéseiről

A Generali kutatása a gyerekvállalás kérdéseiről

Továbbra is csökken a gyermekvállalási kedv hazánkban. A Generali-Providencia Zrt. napokban végzett felmérése szerint a gyermekvállalás vágyát elsősorban az egzisztenciális félelmek szorítják háttérbe. A kutatásból az is kiderül, hogy ez a probléma leginkább a nőket érinti: nem érzik biztonságban munkahelyüket, és úgy gondolják, kisgyerekes anyukaként hátránnyal indulnak egy állás megpályázásakor. A válaszadók közel egyharmada fizetéséből és állami juttatásokból nevelné fel gyermekét.

Kulcsinformáció

  • A Generali felmérésében azt kutatta, mit gondol a 20-35 éves korosztály a gyermekvállalásról, családalapításról.
  • A kutatás szerint a fiatal párok gyermekvállalástól való félelmét elsősorban a kapcsolatok bizonytalansága és az ebből eredő egzisztenciális gondok befolyásolják.
  • Az anyagi nehézségektől való félelem következtében a párok egyre kevesebb, átlagosan 1,6 gyermeket terveznek, valamint egyre inkább kitolódik az első gyermek érkezésének időpontja is.
  • Bár a gyermekvállalás előtt állók többsége tisztában van azzal, hogy a családalapításhoz anyagi tartalékok szükségesek, a fiatalok többsége nem rendelkezik megtakarítással erre az esetre.
  • A válaszadók, illetve általánosságban a kisgyermekes családok várakozásai és tapasztalatai szerint egy gyermek felnevelése mai árakon számolva mintegy 15 millió forint plusz költséget jelent a családnak a főiskola/egyetem elvégzéséig.
  • Az anyagiak pontosabb beosztása, a rendszeres megtakarítás és a befektetések egyaránt megoldást kínálhatnak a problémára, azonban a GFK adatai szerint a fiatal házasoknak mindössze 17 százaléka rendelkezik megtakarításokkal.

Az eredeti sajtóközlemények

Mennyibe kerül a családalapítás?

Miért félünk a családalapítástól?

Fényképek

Schaub Erika


Idézetek

Schaub Erika, a Generali személybiztosítási üzletágának igazgatója

  • „Miután a gyermekvállalási kor a harmincas évek elejére tolódott el, a szülők ötven évesek lesznek, mire gyerekeik továbbtanulását finanszírozni kell, noha munkavállalás szempontjából ez egy elég bizonytalan életkor. Az egyre szűkülő anyagi lehetőségek mellett csak az tud ma biztos pénzügyi háttérrel gyermeket vállalni, aki időben elkezd gyermeke jövőjéről is gondoskodni.”
  • „Az öregedő népesség és az aktív korú eltartók alacsony aránya az öngondoskodás fontosságára figyelmeztet. Be kell látnunk, hogy hosszú távon csak a saját anyagi forrásainkra támaszkodhatunk. Biztosítónk épp ebben kívánja a családokat segíteni. Kidolgoztunk egy olyan egyedülálló megtakarítási programot, mely a gyermekek biztonságos jövőjéhez, valamint a gyermeknevelés során felmerülő váratlan kiadásokhoz nyújt segítséget. A Generali Gyermekjövő programhoz tartozó Családi Aranyszárny rendszeres díjas, befektetési egységekhez kötött biztosításunk, és a Támasz rendszeres díjas, klasszikus életbiztosításunk kedvező konstrukcióival a család elképzeléseinek megfelelő időpontokban tud anyagi segítséget nyújtani.”
  • „A statisztikai adatok szerint a házasság nélküli együttélések száma növekszik, a házasságok száma 1980 óta a felére csökkent. A kapcsolatok rövidebb ideig tartanak, könnyebben felbomlanak, egyre nagyobb az egyszülős családok részaránya. Ilyen bizonytalan feltételek mellett csak az tud ma gyereket vállalni, aki idejében elkezd a gyermeke jövőjéről is gondoskodni.”

Kapcsolódó tartalmak

A Generali honlapja

A jövő álmai ma születnek – a Generali Gyermekjövő programjáról

Miért félünk a családalapítástól? – Ma Reggel interjú Schaub Erikával

Céginformációk

Generali-Providencia Biztosító Zrt.

A Generali-Providencia ötszörös Kiváló Márka, az Euromoney brit gazdasági-üzleti magazin felmérése alapján 2005-ben Kelet-Közép-Európában a szektor legjobb vállalata, a Független Biztosítási Alkuszok Magyarországi Szövetségének véleménye alapján többszörös szolgáltatás minőségi verseny győztes. 2006-ban megkapta a legjobb kelet-közép-európai biztosítónak járó elismerést a Nemzetközi Alkusz Szövetségtől. Ugyanebben az évben elnyerte a European Foundation for Quality Management „Elismerés a Kiválóságért” nemzetközi elismerését. 2007-ben General Casco terméke magyar minőség díjas lett, e-oktatás kategóriában Magyar Minőség Háza díjat nyert, weblapja pedig elnyerte az Év Honlapja 2007 elismerést. 2008-ban a magyarországi Good CSR Program keretében társadalmi felelősségvállalás díjat nyert. Az 1,2 millió ügyféllel rendelkező Generali-Providencia Biztosító Zrt. a hazai biztosítási piac második legnagyobb biztosítótársasága, a 14 közép-kelet-európai országban működő Generali PPF Holding B.V. leányvállalata. A Holding leányvállalatain keresztül 14 milliárd euró értékű vagyont kezel, és a régióban 10 millió ügyféllel rendelkezik. A Hollandiában bejegyzett Generali PPF Holding szervezeti központja a Cseh Köztársaság területén, Prágában van. A Generali PPF Holding B.V. az  Assicurazioni Generali (51%) és a PPF Csoport (49%) közös vállalata.


www.hirlabor.hu

A Hírlabor a Flow Public Relations, Magyarország egyik vezető pr-ügynökségének SMR-gyűjtő site-ja. Itt találhatók azok a közlemények, melyeket az ügynökség megbízói már nem hagyományos sajtóközleményként, hanem közösségi funkciókkal gazdagított információgyűjteményként küldenek ki a sajtó munkatársai számára, megkönnyítve ezzel munkájukat. További információkat a Flow Public Relations honlapján talál, az SMR felépítéséről pedig itt olvashat. Ön is...

Folytatás »

Elérhetőségeink

  • twitter
  • facebook
  • linkedin
  • youtube
  • flickr

Fotók » Flickr