rss
Több ponton is hátrányosan érintheti a vállalkozásokat a késedelmes fizetések tervezett uniós regulációja

Több ponton is hátrányosan érintheti a vállalkozásokat a késedelmes fizetések tervezett uniós regulációja

A fizetési határidők és késedelmi feltételek szabályozására tett javaslatokat összegző irányelvtervezet kapcsán az MGYOSZ és az MKIK közös állásfoglalást fogalmazott meg. A munkaadói szövetségeket, valamint a kereskedelmi kamarákat tömörítő európai szervezetek ajánlásával összhangban előkészített nyilatkozat hangsúlyozza: habár a határidők betartatása már rövidtávon is akár eurómilliárdokat pumpálhat vissza az Unió gazdaságába, az irányelv több ponton hátrányosan érinti majd az üzleti vállalkozásokat.

Kulcsinformációk

  • Az Európai Parlament döntéshozó testületei a késedelmes fizetések (Late Payments) szabályozásának alapelveit leíró direktíva tartalmát tárgyalja a napokban
  • Az európai munkaadói szervezeteket magába foglaló BUSINESSEUROPE, valamint a kereskedelmi kamarákat összefogó EUROCHAMBRES közös állásfoglalásban világít rá a tervezet erős és gyenge pontjaira
  • A határidők betartása és betartatása kiemelten fontos a jelen gazdasági helyzetben
  • A megfelelő késedelmi feltételek mellett gyakorolt kereskedelem rövidebb távon is több milliárd eurót pumpálhat vissza az EU gazdaságába
  • A fizetési határidők és késedelmi feltételek hasonló szabályozása az állami-üzleti és üzleti-üzleti kapcsolatokban hátrányosan hat az üzleti vállalkozásokra; az állami szféra ugyanis az üzleti vállalkozások számára nem elérhető előnyökkel is rendelkezik
  • A szervezetek közös állásfoglalásukat a napokban juttatják el az Európai Parlament döntéshozó bizottságaihoz

Az eredeti sajtóközlemény

Link: Több ponton is hátrányosan érintheti a vállalkozásokat a késedelmes fizetések tervezett uniós regulációja

Fényképek

Idézetek

“A piaci erőfölényből fakadó fizetési visszaéléseket, valamint az állami szférát jellemző, az üzleti vállalkozások gyakorlatától jelentősen különböző fizetési feltételeket nem lehet általános érvényű jogi előírásokkal szabályozni”

“Alapvetően minden tagország gazdaságpolitikájának célja, hogy a határidők betartására ösztönözze a kereskedelem résztvevőit, és ezáltal felgyorsítsa a gazdasági növekedést, ám mindezt csak úgy szabad véghezvinni, hogy a reguláció ne hozza hátrányos helyzetbe a vállalkozásokat.”

“A direktívatervezet jelen formájában nem elfogadható.”

Dr. Futó Péter elnök, Munkaadók és Gyáriparosok Országos Szövetsége

“Az irányelv alapgondolatával, nevezetesen, hogy a fizetési határidők, illetve a késedelmes fizetések szabályozására szükség van, egyetértünk. Az üzleti és a közszféra vonatkozásában feltétlenül, de az üzleti-üzleti kapcsolatokban is indokolt lehet, gondoljunk például a kereskedelemre.”

“A szabályozás feltételeit azonban nagyon körültekintően, az egyes területek (állami/üzleti, üzleti/üzleti kapcsolatok) sajátosságait figyelembe véve – hatástanulmányokkal alátámasztva – kell meghatározni.

“Ezek a szempontok úgy tűnik háttérbe szorultak az előkészítő munka során, így nemcsak a vállalkozások, hanem egyes országok (EU illetve EU-n kívüli) is előnytelen helyzetbe kerülhetnek.”

“Mindezek mellett nagy szükség lenne a fizetési késedelem szankcionálásának egységesítésére is.”

Dr. Parragh László elnök, Magyar Kereskedelmi és Iparkamara

    Kapcsolódó tartalmak

    Az MGYOSZ honlapja

    Az MKIK honlapja

    A BUSINESSEUROPE honlapja

    Az EUROCHAMBRES honlapja

    Céginformációk

    BUSINESSEUROPE

    Az 1958-ban alakult BUSINESSEUROPE – korábban UNICE – Európa legbefolyásosabb munkaadói érdekképviseleti szervezeteként 34 ország 40 munkaadói szövetségeit tömöríti, és 25 multinacionális vállalat is közvetlen tagja. A BUSINESSEUROPE 20 millió kis-, közép- és nagyvállalatot képvisel, amelyek összesen 106 millió embernek adnak munkát az Unióban. Az MGYOSZ 2005 óta tagja a szervezetnek.

    MGYOSZ

    A Munkaadók és Gyáriparosok Országos Szövetsége 1902-ben alakult. A versenyszféra több mint 60%-át képviseli mind a befektetett tőke mind a forgalom és a munkavállalók számát tekintve. 15 megyei-regionális és 51 szakmai szövetséget tömörít.

    EUROCHAMBRES

    A EUROCHAMBRES az európai kereskedelmi kamarákat tömörítő érdekképviseleti szervezet. Európa szerte 46 ország kamarája vállalt tagságot a szervezetben, melynek legfőbb célja, hogy erősítse az európai kamarák pozícióját a lényegi EU ügyek kapcsán.

    MKIK

    A Magyar Kereskedelmi és Iparkamara nemzeti kamaraként 23 területi kereskedelmi és iparkamarát képvisel, melyek tagsága mintegy 35 ezer vállalkozást tömörít., A nemzetgazdaság több mint kétharmadát, az exportnak több mint 90 %-át reprezentálja. Az MKIK önkormányzati elven működő köztestületként ellátja a szakképzéssel kapcsolatos közfeladatait, irányítja a mesterképzést, közreműködik a gazdaságszervezés, gazdaság- és vállalkozásfejlesztés, területfejlesztés és kereskedelemfejlesztés feladatainak ellátásában, működteti a Választott Bíróságot valamint a Békéltető Testületeket.


    www.hirlabor.hu

    A Hírlabor a Flow Public Relations, Magyarország egyik vezető pr-ügynökségének SMR-gyűjtő site-ja. Itt találhatók azok a közlemények, melyeket az ügynökség megbízói már nem hagyományos sajtóközleményként, hanem közösségi funkciókkal gazdagított információgyűjteményként küldenek ki a sajtó munkatársai számára, megkönnyítve ezzel munkájukat. További információkat a Flow Public Relations honlapján talál, az SMR felépítéséről pedig itt olvashat. Ön is...

    Folytatás »

    Elérhetőségeink

    • twitter
    • facebook
    • linkedin
    • youtube
    • flickr

    Fotók » Flickr